سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از پلمب و تعطیلی ۱۲ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستانهای انار و رفسنجان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد .

به گزارش ” انارما ” ؛ مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ‌ای رفسنجان افزود: طی مدت یاد شده نیز ۱۰ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در این دو شهرستان مورد بازدید قرار گرفتند و از این تعداد ۱۳ مورد متخلف به دادگاه معرفی شد که ۱۲ مورد بنا به نظر دادگستری به تعطیلی انجامید.

وی با اشاره به ۱۷۰ مورد نمونه برداری از مواد غذایی در سال جاری تصریح کرد: این تعطیلی ها شامل نانوایی، قنادی، رستوران و سوپرمارکت است.

رنجبرکاظمی بیان کرد: سال گذشته از بازدید بیش از ۴۳ هزار مورد در این دو شهرستان ۸۴ مورد متخلف به دادگاه معرفی شدند که از این تعداد ۳۷ مرکز تعطیل و پلمب شد.

وی ادامه داد: امسال چهار تن مواد غذایی غیرقابل مصرف و تاریخ گذشته شامل گوشت قرمز و سفید، مواد لبنی، مواد شوینده، نوشابه، چیپس، انواع کالباس، شیرینی جات و ترشیجات و تخم مرغ در انار و رفسنجان جمع آوری و معدوم شد.

وی افزود: از آنجایی که اجناس و کالاهای مصرفی مردم رو به گرانی رفته و قدرت خرید مردم کم شده لذا این مواد تاریخ گذشته و فاسد می شوند که سال گذشته نیز به میزان ۱۵ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در انار و رفسنجان جمع آوری و معدودسازی شد.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: متصدی ها و کارگران مراکز تهیه و توزیع موادغذایی از نظر سلامتی و بیماری چکاپ می شوند که در این مورد در این دو شهرستان سال گذشته برای بیش از ۷ هزار نفر و چهار ماهه ابتدای سال جاری برای یکهزار و ۸۰۰ نفر کارت بهداشتی سلامت صادر شد.

لازم بذکر است  شهرستان انار نیز با جمعیت بیش از ۳۷ هزار نفر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان است.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

یادداشت های خصوصی