جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان بیان کرد: در واقع پایین نگه داشتن نرخ ارز امکان رقابت پسته با بازار های جهانی را از ما خواهد گرفت. این پایین نگه داشتن نرخ ارز نه تنها برای پسته بلکه برای تمام محصولات تولیدی آسیب‌رسان است و تولید داخلی را نابود می‌کند.

به گزارش ” انارما ” ؛ ، دکتر محمدعلی دهقان پیش از ظهر امروز ۲۱ شهریور ماه در دومین همایش ملی پسته ایران در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان با ارائه پیشنهاد تشکیل مجمع‌های این چنینی در شهرهای پسته خیز اظهار کرد: به دلیل مشغله‌های زیادی که جهاد کشاورزی دارد ما می‌توانیم با تشکل و مجمع‌هایی متشکل از فرمانداران، مسئولان جهاد کشاورزی، دانشکده‌های کشاورزی و بخش خصوصی در شهرهای پسته خیز به بررسی وضعیت پسته، چالش‌ها و مشکلات پیش رو پرداخته و گامی در جهت بهبود شرایط پسته برداریم.

وی افزود: ما به عنوان دانشگاه ولی عصر رفسنجان این آمادگی را داریم تا چنین شرایطی را فراهم کنیم.

دهقان با اشاره به افزایش نرخ ارز عنوان کرد: اکنون این فرصت محیاست تا پخش کشاورزی جان دیگری بگیرد و به حق خود برسد. در حقیقت اگر دلار نرخ واقعی خود را داشته باشد محصولات کشاورزی نیز  قیمت واقعی خود را خواهند داشت و ما می‌توانیم با دنیا رقابت کنیم.

رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان بیان کرد: در واقع پایین نگه داشتن نرخ ارز امکان رقابت پسته با بازارهای جهانی از ما خواهد گرفت. این پایین نگه داشتن نرخ ارز نه تنها برای پسته بلکه برای تمام محصولات تولیدی آسیب‌رسان است و تولید داخلی را نابود می‌کند.

دهقان ابراز امیدواری کرد که این همایش بتواند راهکارهایی مناسب برای بهبود شرایط پسته ارائه کند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی