جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

گرانی ۷۰ درصدی لوازم‌التحریر نسبت به سال گذشته شایدموجب شده تا برخی دانش آموزان بدون لوازم‌التحریر به استقبال سال تحصیلی جدید بروند

به گزارش ” انارما ” ؛ در اواخر شهریور ماه ذوق نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی در دل دانش‌آموزان موج می‌زند و ماهی است که برای خرید مایحتاج تحصیل نظیر دفتر، کتاب، کیف و لوازم‌التحریر به بازار می‌روند.

اما شهریور ماه امسال برای دانش‌آموزان کمی متفاوت تر از سال‌های گذشته است چراکه با گرانی ۷۰ درصدی لوازم‌التحریر، همه اقشار قدرت و توان خرید مایحتاج تحصیلی را ندارند و فرزندان اقشار کم درآمد جامعه مجبورند بدون خرید و همراه داشتن لوازم‌التحریردر کلاس درس حاضر شوند.

یکی از صاحبان مغازه لوازم تحریر در انار گفت: با توجه به قیمت دلار و شرایط اقتصادی کشور، قیمت لوازم‌التحریر هم افزایش یافته و به نظرم مردم دیگر پولی ندارند که به خرید لوازم التحریر اختصاص دهند.
وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بسیاری از مشتریان ما از روستاهای مختلفی برای خرید می‌آمدند، تصریح کرد: امسال حضور روستاییان در بازار نسبت به سال گذشته بسیار کمرنگ شده است.
این صاحب مغازه به قیمت انواع لوازم‌التحریر اشاره کرد و افزود: قیمت یک جامدادی با کیفیت متوسط ۱۵ هزار تومان، هرعدد خودکار ۱۵۰۰ تومان، مداد ۱۰۰۰ تومان ،پاکن ۱۵۰۰ تومان و مداد رنگی بیش از ۱۲ هزار تومان است، البته جنس‌های باکیفیت تر گران‌تر از این مبالغ است.
وی با بیان‌اینکه در سال گذشته دفتر ۴۰ برگ با قیمت ۷۰۰ تومان به مردم عرضه می‌شد، ابراز کرد: امسال قیمت دفتر بسیار گران تر شده و قیمت همان دفتر ۷۰۰ تومانی به ۱۵۰۰ تومان رسیده است.
این صاحب مغازه با بیان‌اینکه دولت باید به فکر دانش‌آموزان باشد و به آن‌ها دفتر و لوازم التحریر تعاونی بدهد، ابراز کرد: خانواده‌هایی که توان خرید لوازم التحریر برای فرزندانشان را ندارند خجالت زده می‌شوند.
به گزارش ” انارما “، لوازم‌التحریر از ملزومات تحصیلی همه دانش‌آموزان است و به ویژه در آغاز سال تحصیلی در دست داشتن لوازم‌التحریر حس اشتیاق و درس خواندن را در دل دانش‌آموزان بیدار می‌کند بنابراین دولت باید دانش‌آموزان را فراموش نکند و تدبیری برای تهیه لوازم‌التحریر اقشار کم درآمد و آسیب پذیر بیندیشد.
انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی