شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024

مطالعات نشان داده است که قهوه باید زمانی مصرف شود که بدن کورتیزول کم‌تری تولید می‌کند؛ یعنی ۳ تا ۴ ساعت پس از بیدار شدن.

به گزارش ” انارما ” ؛  ایرانیان از دیرباز به نوشیدن قهوه علاقه‌مند بوده‌اند. قهوه‌‌خانه‌ها هم بر خلاف کاربرد امروزی‌شان که در واقع چایخانه هستند، محلی برای سرو قهوه بودند! این نوشیدنی در جهان طرفداران بسیار زیادی دارد. اگر شما هم از علاقه‌مندان به قهوه باشید شاید برایتان جالب باشد که روانشناسان با پرسش از نوع قهوه‌ای که به آن علاقه‌مندید می‌توانند برخی از ویژگی‌های شخصیتی شما را حدس بزنند.

مثلا مطالعات روان‌شناسان نشان داده است که علاقه‌مندان به قهوه سیاه و تلخ افرادی مستقل و رُک هستند! اگر می‌خواهید بدانید چه زمانی برای مصرف قهوه مناسب‌تر است، پژوهشگران باز هم برای شما پاسخ دارند. مطالعات نشان داده است که بهتر است قهوه را زمانی را مصرف کنید که بدن شما کورتیزول کم‌تری تولید می‌کند؛ بعبارتی سه تا چهار ساعت پس از بیدار شدن یکی از بهترین زمان‌ها برای نوشیدن قهوه است.

جالب است بدانید که پژوهشگران قهوه را سدی در برابر ابتلا به آلزایمر می‌دانند. قهوه همچنین به شما کمک می‌کند که از شر سرفه خلاص شوید؛ برای این منظور بهتر است قهوه را با عسل شیرین کنید. البته اگر مبتلا به فشار خون هستید، طبیبان سنتی به شما توصیه می‌کنند که از مصرف قهوه خودداری کنید. قهوه سبز البته کافئین کم‌تری دارد؛ بنابراین اگر فشار خون دارید و به قهوه هم علاقه‌مند هستید بهتر است از قهوه سبز یا قهوه خام استفاده کنید.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی