شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024

رئیس مرکز بهداشت شهرستان انار گفت: مرحله دوم طرح بسیج ملی کنترل فشار خون همزمان با سراسر کشور از دیروز ۱۸ خرداد در سطح شهرستان آغاز شده و تا ۱۵ تیر ادامه دارد.

به گزارش ” انارما ” ؛  مهندس موسی زاده اظهار داشت: مرحله اول این طرح از ۲۷ اردیبهشت امسال تا ۱۷ خرداد با هدف اطلاع رسانی و کنترل فشار خون در شهرستان اجرا شد.

وی جامعه هدف این طرح را تمام افراد بالای ۳۰ سال و تمامی مادران باردار و بیماران کلیوی بالای ۱۸ سال معرفی کرد و افزود: بر اساس آمار موجود، ۴۰ درصد افرادی که دارای فشار خون بالا در کشور هستند از بیماری خود بی خبر هستند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان افزود: طبق بررسی های انجام شده در سال ۹۵ حدود ۲۷ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دارای فشار خون بالا هستند که ۱۴ درصد آنها از بیماری خود مطلع نیستند.

وی همچنین عامل بسیاری از بیماریهای پرخطر و مرگ و میر را فشار خون بالا دانست و افزود: مصرف فراوان نمک، فست فودها، سیگار و الکل و استرس از عوامل مهم بروز فشار خون در افراد است.

وی از مردم و جامعه هدف طرح خواست با مراجعه به مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت در اجرای مرحله دوم طرح بسیج ملی غربالگری فشار خون همکاری و از سلامت خود اطمینان حاصل کنند.

مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری، بیمارستان ولیعصر (عج)، خانه های بهداشت و پایگاه های سیار آماده اندازه گیری فشار خون همشهریان گرامی و ثبت در سامانه مربوطه می باشند.

شایان ذکر است در اجرای این برنامه ملی و در کنار نیروهای بهداشتی و درمانی، پرسنل فوریت های پزشکی شهرستان و همچنین داروخانه آریا (دکتر علیزاده) نیز همراه و همیار ما خواهند بود که از تمامی این عزیزان تقدیر و تشکر بعمل می آید.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی