سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

۲۱ ماه از کلنگ زنی کارخانه افق مس شهرستان انار می‌گذرد اما تنها جای ضربه کلنگی برجای‌مانده و زمینی مسطح که بالا آمدن دیوار ساختمانی را به خود ندید

به گزارش ” انارما ” ؛ ۱۸ آذرماه سال ۹۷ بود. مسئولان شهرستان انار به مناسبت روز شهرستان رفتند تا کلنگ زنی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌ شهرستان انار بنام کارخانه افق مس را رقم بزنند. پروژه‌ای که خروج از تک محصولی و  چراغ امید جوانان بیکار بسیاری را روشن کرد و و قرار بود نقطه بهره برداری آن تا پایان سال ۹۸ باشد بر دغدغه‌های فقر خانواده‌هایی که چند تحصیل‌کرده بیکار در خانه دارند.

۲۱ماه پیش بود که فرماندار انار به همراه نماینده وقت مجلس و تنی چند از مسئولین شهرستان انار در زمینی به مساحت ده هزار مترمربع گرد هم آمدند و کلنگ پروژه‌ای نویدبخش را بر زمین کوبیدند.​

جای کلنگی که قرار بود در اواخر سال ۹۸ از محوطه کارخانه افق مسی باشد که بیش از ۱۵۰نفر را به خود مشغول بکار کند 

حالا قریب به دوسال از روز کلنگ زنی می‌گذرد و نه‌تنها ساختمانی از جای ضربه‌ی کلنگ بلند نشده، بلکه تنها زمینی روی دست خودش مانده که روز کلنگ زنی توسط چند لودر مسطح شد و هنوز همان زمین مسطح است که بود و انگار خبری از ساخت‌وساز نیست که نیست.

حال مطالبه گری حق شهروندان است و فرماندار و دیگر مسئولان مربوطه باید به آن پاسخ دهند این است که با توجه به اینکه کارخانه افق مس بالغ بر ۲۱ ماه است که از کلنگ زنی آن میگذرد و از آن زمان تنها یک تابلو با زمینی مسطح مانده ، دلایل عدم راه اندازی این کارخانه که می توانست ۱۵۰ نفر را مشغول به کار نماید چیست؟  سهامداران اصلی این کارخانه چی کسانی هستند ؟

طبق بررسی های انجام شده حاکی از وجود افراد صاحب نفوذ در رأس سهامداران و مدیریت این شرکت می‌باشد  آیا علی رغم عدم راه اندازی این کارخانه ، مواد اولیه آن که همان مات مس بوده و سهم شهرستان میباشد از سرچشمه دریافت میگردد؟  اگر دریافت میگردد ، به کجا فرستاده می شود؟
 آیا دستگاه متولی که زمینی به مساحت ده هزار متر مربع جهت احداث کارخانه مذکور واگذار نموده ، جهت باز پس گیری آن که قریب به دوسال میگذرد ، اقدامی نموده است؟ 

حال جواب مسئولان مربوطه مانده و مطالبه گری خیل جوانان بیکار شهرستان انار و کلنگی که ساختمانی از جای ضربه‌اش برنخاست تا مرهمی بر زخم فقر و بیکاری‌شان باشد.

غلامرضائی

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از مسجد تاریخی خواجه شریف انار

به گزارش پایگاه خبری “انارما”، حجت الاسلام والمسلمین شهابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در بدو ورود به شهرستان انار باحضور درحرم امامزاده محمد صالح به مقام این آستان مقدس و شهیدان سر ...

یادداشت های خصوصی