سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

فرمانده انتظامی شهرستان انار گفت: دوجوان که با ساخت درگاه‌های اینترنتی جعلی از حساب افرادی که قصد خرید از این درگاه‌ها را داشتند مبالغ غیر مجاز برداشت می کردند، دستگیر شدند

به گزارش ” انارما“؛ با پیگیری بی‌وقفه کارآگاهان پلیس فتای شهرستان انار،درپی برداشت غیر مجاز از حساب بانکی تعدادزیادی شهروند، ۲ متهم که در زمینه فیشینگ وکلاهبرداری اینترنتی فعالیت داشتنددستگیرشدند.

فرمانده انتظامی انار افزود: این دو متهم با اجاره منزلی در یکی از روستاهای شهرستان انار اقدام به فعالیت مجرمانه اینترنتی می نمودند،که در دستگیری آن‌ها تجهیزات قابل توجهی منجمله چندین دستگاه رایانه تعداد زیادی تلفن همراه هوشمند و غیر هوشمند و سیم کارتهای متعدد سرقتی کشف شد.

سرهنگ خلیلی نژاددرباره روند شناسایی مجرمان بیان کرد: تعداد زیادی از شهروندان سراسرکشور با مراجعه به پلیس فتا برداشت غیر مجاز از حساب بانکیشان رااعلام نمودند که به دنبال آن این پرونده به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
وی عنوان کرد: با تلاش ماموران پلیس فتای شهرستان انار وبا انجام کار فنی مخفیگاه متهمین شناسایی گردیدو در یک عملیات همزمان و غافلگیر کننده دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان انار اعلام داشت: متهمان از اطلاعات بانکی بیش از ۲۰۰ نفر در سراسر کشور بالغ بر ۵میلیارد ریال برداشت نموده اند .
ایشان افزود: این افراد با ایجاد درگاه‌های بانکی جعلی با عناوین و موضوعات فریبنده از جمله شارژ ارزان قیمت با ۵۰ درصد تخفیف ، فروش و تبلیغ کالاهای ممنوعه، همسر یابی،صیغه یابی و دیگر موضوعاتی که از جذابیت در شبکه‌های اجتماعی برخوردار هستند، در حال فعالیت بودند.
سرهنگ خلیلی تصریح کرد: همچنین در تجهیزات توقیفی از این متهمان مستنداتی به دست آمد که نشان می‌داد مبالغ بیشتری نیز برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان داشته‌اند.

وی سن این دو کلاهبردار اینترنتی را بین ۱۷تا ۱۹ سال اعلام کرد و به شهروندان توصیه کرد: خانواده‌ها در زمان استفاده فرزندانشان از بستر اینترنت و با توجه به رنج سن پایین این کلاهبرداران ، نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند.
این مقام انتظامی تأکید کرد: شهروندان نسبت به فعال کردن رمز پویای کارت‌های بانکی خود اقدام نموده و از فروشگاه های معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیکی خرید های اینترنتی را خود را انجام داده و حتما برای دریافت نرم افزار های مورد نیاز خود آن را از منابع معتبر خریداری و دانلود کرده و از هر منبع نامعلومی دریافت نکنند .

سرهنگ خلیلی در پایان از کاربران خواست: درصورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir گزارش یا به صورت حضوری به پلیس فتای شهرستان انار مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

برگزاری آیین گرامیداشت روز درختکاری در پارک طبیعت انار

آیین کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری در پارک طبیعت در ورودی شهر انار روبروی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. ...

یادداشت های خصوصی