سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان انار گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از صدهزار متر مربع از اماکن دامی در شهرستان انار تحت پوشش سمپاشی رایگان توسط اکیپ های عملیاتی و مبارزه اداره دامپزشکی این شهرستان قرار گرفته اند.

به گزارش ” انارما ” ؛ دکتر کامران شفائی سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان انار گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ( CCHF ) یک بیماری ویروسی و قابل انتقال از دام به انسان می باشد که عامل آن از طریق گزش کنه، تماس با خون دام آلوده لاشه های ذبح شده و له کردن کنه آلوده به انسان منتقل و می تواند باعث این بیماری شود. که در انسان مبتلا علائم آن شامل تب، دردهای عضلانی، تهوع، استفراغ، اسهال، خونریزی در قسمت های مختلف بدن و خواب آلودگی می باشد.

وی در ادامه افزود: تشخیص این بیماری در دام های زنده به علت نداشتن علائم بالینی امکان پذیر نبوده و یکی از راه های مقابله با آن سمپاشی جایگاه دام و خود دام در راستای مبارزه با انگل های خارجی     می باشد. از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۱۰۰۰۰۰ متر مربع از اماکن دامی در شهرستان انار تحت پوشش سمپاشی رایگان توسط اکیپ های عملیاتی و مبارزه اداره دامپزشکی این شهرستان قرار گرفته اند.

 کامران شفائی در پایان از همشهریان و دامداران محترم خواست که دام های خود را در کشتارگاه دام تحت نظارت بازرسین بهداشتی و شرعی کشتار نموده و با رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای و عدم ورود دام های قاچاق و آلوده و مشکوک به بیماری به واحد دامداری، ضدعفونی و سمپاشی و بهسازی اماکن دامی و خرید گوشت قرمز از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی معتبر که مورد تأئید دامپزشکی و دارای مهر و لیبل می باشند تهیه نموده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف سریعا به واحد بازرسی و نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان انار با شماره تلفن های ۳۴۳۸۷۸۶۰ و ۳۴۳۸۶۶۹۵ تماس حاصل نمایند.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از مسجد تاریخی خواجه شریف انار

به گزارش پایگاه خبری “انارما”، حجت الاسلام والمسلمین شهابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در بدو ورود به شهرستان انار باحضور درحرم امامزاده محمد صالح به مقام این آستان مقدس و شهیدان سر ...

یادداشت های خصوصی