سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی معرفی شده و هدف از این نام گذاری تاکید بر ارزش کتاب و رشد فرهنگ مطالعه است.

به گزارش ” انارما ” ؛ ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی معرفی شده و هدف از این نام گذاری تاکید بر ارزش کتاب و رشد فرهنگ مطالعه است.

🔸در این روزهای کرونایی که بهتر است بیشتر در منزل بمانیم، کتاب خواندن گزینه ی مناسبی برای استفاده مفید از زمان به نظر می رسد؛ در ادامه ۷ راه حل ساده اما کاربردی برای افزایش میزان مطالعه پیشنهاد می کنیم، از دستشان ندهید!

🔸- چرا کتاب نمی خوانیم؟
مشغله های کاری، خانوادگی و شخصی، تمرکز نداشتن، بی حوصلگی و حتی قیمت کتاب هایی که دوست داریم، می تواند مطالعه را از الویت های مان خارج کند اما چه طور این یار مهربان را به زندگی روزمره خود برگردانیم؟

🔸- راه حل چیست؟
می توانید یک یا چند گزینه از روش هایی را که در ادامه مطرح کرده ایم، امتحان کنید.

۱) کتاب ها را بشنوید: کتاب های صوتی زحمت مطالعه را کم می کنند و معمولا یک نفر با صدای خوب و رسا مثل دوران کودکی برای مان کتاب می خواند؛ با این روش موقع شستن ظرف ها، رانندگی و انجام دیگر کارهای روزمره می توانیم کتاب بخوانیم و با یک تیر دو نشان بزنیم.

۲) کتاب های الکترونیک را از دست ندهید: این کتاب ها که قابلیت اجرا در گوشی موبایل، تبلت و رایانه را دارند معمولا با قیمت مناسب تر از کتب کاغذی و فیزیکی ارائه می شوند و دسترسی به آنها هم راحت تر است.

۳) فقط ۵ صفحه بخوانید: اگر با کمال گرایی مقابله کنید، می توانید روزانه با خواندن حداقل پنج صفحه کتاب، عادت به مطالعه را در خود پرورش دهید؛ در عین اینکه وقت زیادی از شما نمی گیرد.

۴) همیشه همراه خود، کتاب داشته باشید: سعی کنید هر جا که می روید با خودتان کتاب ببرید تا در زمان های مرده هم مطالعه کنید، مثلا وقتی که در بانک منتظر هستید تا نوبتتان شود .

۵) خلاصه کتاب ها را مطالعه کنید: به طور معمول خلاصه کتاب های معروف به خصوص رمان ها کمی بعد از انتشار اثر اصلی، ارائه می شوند و می توانید از آن ها در زمانی که فرصت کافی برای مطالعه ندارید، استفاده کنید.

۶) شریکی کتاب بخوانید: با دوستان اهل کتاب خود، هماهنگ کنید تا هر شب یک نفر، قسمت مشخصی از کتاب را مطالعه کند و با دیگران به اشتراک بگذارد تا در هزینه و وقت همه گروه صرفه جویی شود.

۷) خودتان را تشویق کنید: آخرین پیشنهاد ما برای اینکه بتوانید به کتابخوانی عادت کنید، پاداش دادن به خودتان است‌. این ترفند روانشناسی برای ایجاد عادات مورد نظر دیگرتان هم موثر است که با دادن هدایای کوچک به خود، می توانند ایجاد شوند.

🔸امیدواریم این نکاتی که با هم مرور کردیم، راهنمای دوست داران پرمشغله ی کتاب شود.

نگارنده : نرگس رضازاده

 

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از مسجد تاریخی خواجه شریف انار

به گزارش پایگاه خبری “انارما”، حجت الاسلام والمسلمین شهابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در بدو ورود به شهرستان انار باحضور درحرم امامزاده محمد صالح به مقام این آستان مقدس و شهیدان سر ...

یادداشت های خصوصی