سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان انار گفت: در حال حاضر شش فضای مطالعاتی فعال در شهرستان انار فعالیت دارد که بالغ بر ۴ هزار نفر عضو این کتابخانه ها در سطح شهرستان هستند که میتوان گفت از هر ۱۰۰ نفر شهروند اناری قریب به یازده نفر در کتابخانه های سطح شهرستان عضو هستند

به گزارش ” انارما ” ؛ به مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب نشست خبری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان انار برگزار شد

رضا صادقیان رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان انار ضمن تشکر از اصحاب رسانه گفت: بقا فرهنگی هر کشور نیازمند این است که سطح اگاهی مردم بالا برود و این مر با مطالعه هر چه بیشتر کتاب میسر خواهدشد.

وی افزود: پیش از شیوع ویروس کرونا فضای مناسبی برای حضور مردم در کتابخانه‌ها فراهم بود در حالی که امروزه فضای مجازی در شهرستان‌هایی که وضعیت نارنجی و قرمز دارند جایگزین فعالیت‌های فضای حقیقی شده است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان انار گفت: در حال حاضر با احتساب کتابخانه آستان قدس و کانون پرورش فکری نوجوانان شش فضای مطالعاتی فعال در شهرستان انار فعالیت دارد که بالغ بر ۴ هزار نفر عضو این کتابخانه ها در سطح شهرستان هستند که میتوان گفت از هر ۱۰۰ نفر شهروند اناری قریب به یازده نفر در کتابخانه های سطح شهرستان عضو هستند و همچنین کتابخانه ساقی و گلشن شهرستان نیز در سال آینده با احداث بوستان کتاب توسعه خواهند یافت.

وی بیان کرد: ۱۰۵ هزار جلد کتاب در ۱۰ ردیف موضوعی، نیز در کتابخانه های عمومی شهرستان انار موجود است که به ازای هر نفر در این شهرستان سه جلد کتاب وجود دارد و هدف گذاری برای افق ۱۴۰۴ چهار جلد است.

صادقیان در ادامه یادآور شد: با توجه به درخواست علاقمندان دو بخش جدید به عنوان آثار نویسندگان شهرستان و همچنین عملکرد ادارات شهرستان نیز در سال آینده به کتابخانه ها اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد با تلاش و پیگیری شهردار شهر انار کتابخانه ویژه بانوان تا بهمن ماه سال جاری در محل پارک بانوان انار احداث و مورد بهره برداری خواهد رسید.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گفت: به منظور تکریم اعضای نهاد کتابخانه‌های عمومی و به دلیل تعطیلی‌های پیش آمده، عضویت همه اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور به مدت یک‌سال از تاریخ ۲۴ آبان ۱۳۹۹ به صورت رایگان، تمدید می شود و همچنین افرادی که قبل از سال ۱۳۹۸ عضو کتابخانه بوده‌اند، برای تمدید عضویت، کد ملی خود را به سرشماره ۵۰۰۰۲۹۲۹ ارسال نمایند.

وی همچنین خاطر نشان کرد : والدین همواره به عنوان الگوهای رفتاری نقش بسزایی در تربیت فکری  و روند اجتماعی شدن فرزندان خود دارند و از خانواده های عزیز خواستاریم که به بحث کتابخوانی بسیار اهمیت دهند و به همه ابعاد تربیتی فرزندان خود توجه کنند.

صادقیان در پایان این نشست خبری افزود: مسأله آینده کتابخانه ها است و از مسئولین شهرستان خواهشمند است به مسئله بسیار مهم ساختمان کتابخانه مرکزی شهرستان با جدیت نگاه کنند و پیگیر حل مشکلات باشند.

گزارش : علیرضا زمانی

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از مسجد تاریخی خواجه شریف انار

به گزارش پایگاه خبری “انارما”، حجت الاسلام والمسلمین شهابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در بدو ورود به شهرستان انار باحضور درحرم امامزاده محمد صالح به مقام این آستان مقدس و شهیدان سر ...

یادداشت های خصوصی