سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

گرانی و نوسان برخی کالاهای اساسی و حتی میوه و تره بار در شهرستان انار باعث گله‌مندی مردم این منطقه شده است.

گزارش میدانی خبرنگار انارما از سطح شهرحاکی است که علاوه بر کمبود گندم و روغن ، برخی اقلام مصرفی روزانه مردم نظیر مرغ و میوه نیز با افزایش قیمت همراه بوده است که سبب گله مندی شهروندان شده است.

بررسی های میدانی خبرنگار انارما حاکی است که قیمت بسیاری از کالاهای اساسی در بازار نسبت به چند روز گذشته بین ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

یکی از شهروندان اناری در یکی از مغازه های فروش میوه در گفت و گو با خبرنگار انارما اظهار داشت:  افزایش قیمت میوه در انار به صورت روزانه شده به طوری که قیمت هیچ کالایی را نمی توانید با یک قیمت واحد طی ۲ روز خریداری کنید.

این شهروند به خبرنگار انارما گفت : امروز صبح ۱۱اسفندماه از چند مغازه میوه و تره بار قیمت گرفتم که با نوسانات شدید مواجه شدم.

وی گفت : قیمت سیب زمینی از ۴هزار تومان هر کیلو به ۶هزار تومان و پیاز نیز به ۸هزار۸۰۰ تومان رسید. پرتقال توسرخ نیز که کیلویی۱۹هزار تومان شروع میشد ، در مغازه های دیگر به بیش از ۲۵ هزار تومان رسید. امروز موز از مغازه ای ۵۰هزار تومان و همان نمونه موز در مغازه ای دیگر ۶۰هزارتومان به فروش می رسد. 

 باید گفت که قیمت ها در اکثر کالا ها و اجناس در انار به دلیل نبود نظارت کافی از مسئولین و همچنین نبود تعزیرات به نسبت متوسط دارای نرخ بیشتری از شهر های اطراف شهرستان انار است ، حتی این گلایه نه تنها شهروندان بلکه امام جمعه شهرستان انار نیز در نماز جمعه هفته گذشته از مسئولین خواست تا یک سازوکار نظارتی هوشمند ایجاد کنند تا اجناس از مبداء خرید و به گونه‌ای به دست مصرف‌ کننده برسد که گرانیها بر مردم تحمل نشود.

انتهای پیام/

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از مسجد تاریخی خواجه شریف انار

به گزارش پایگاه خبری “انارما”، حجت الاسلام والمسلمین شهابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در بدو ورود به شهرستان انار باحضور درحرم امامزاده محمد صالح به مقام این آستان مقدس و شهیدان سر ...

یادداشت های خصوصی