جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024

تصاویری از کارت یک خانوار اناری است که در دهه ۶۰ به طرح ریشه کنی مالاریا از طرف سازمان منطقه ای بهداری استان کرمان انجام میشده است.

به گزارش انارما ، تصاویر نشان دهنده کارت یک خانوار اناری است که در دهه ۶۰ به طرح ریشه کنی مالاریا از طرف سازمان منطقه ای بهداری استان کرمان انجام میشده است.

بر روی این کارت که قریب ۳۶سال است بر روی دیوار یک خانه متروکه در روستای اکبرآباد انار همچنان باقی مانده است نوشته شده در دو نوبت در سال ۱۳۶۴ مامورین طرح سمپاشی منازل علیه پشه مالاریا از این خانه بازدید کرده اند.

لازم بذکر است حدود ۶۰ سال قبل مالاریا اولین علت مرگ و میر در کشور بود، در اکثریت قریب به اتفاق مناطق کشور شیوع داشت و زمانی که کشور حدود ۱۵میلیون جمعیت داشت، یک سوم آن یعنی ۵ میلیون نفر در سال مبتلا به مالاریا می شدند.

با توجه به تصاویر مسئله دیگری که وجود دارد، بدنبال شیوع کرونا و تعطیلی صنعت گردشگری امسال سال خوبی برای وزارت میراث فرهنگی و ادارت تابعه آن نیست، در این شرایط سوال مهم اینست که عاقبت این بنای کهنسال و دیگر ابنیه تاریخی شهرستان که به منظور تخریب و از دست رفتن ارزش‌های معماری رها شده چه خواهد شد؟

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی