پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024

افزایش غیرمتعارف و یکباره هزینه‌ی کلاس‌های آموزش رانندگی خبردادند و عنوان کردند بالا بودن هزینه کلاس‌های آموزش رانندگی در روز های اخیر موجب شده برای دریافت گواهینامه اقدامی نکنند، این مسئله در  قشر متوسط رو به پایین، کارگران کم درآمد یا افراد با درآمد غیر پایدار هستند، پر رنگ‌تر است.

به گزارش ” انارما ” ؛ افزایش هزینه‌های زندگی موجب شده تا هزینه بیش از یک میلیون و پانصدهزارتومانی کلاس‌های آموزش رانندگی برای بسیاری از افراد از اولویت خارج شود.

تعدادی از شهروندان در پیامی به انارما از افزایش غیرمتعارف و یکباره هزینه‌ی کلاس‌های آموزش رانندگی خبردادند و عنوان کردند بالا بودن هزینه کلاس‌های آموزش رانندگی در روز های اخیر موجب شده برای دریافت گواهینامه اقدامی نکنند، این مسئله در  قشر متوسط رو به پایین، کارگران کم درآمد یا افراد با درآمد غیر پایدار هستند، پر رنگ‌تر است.
شهروند دیگری که در آموزشگاه‌ رانندگی ثبت‌نام کرده‌است، در این زمینه می‌گوید: «سختگیری‌های آموزشگاه و افسر راهنمایی رانندگی هنرجویان را خسته می‌کند به گونه‌ای که دوست داریم تنها گواهینامه را اخذ کنیم و هیچ علاقه‌ای برای دریافت مطالب کلاس نداریم در حالی که باید تعداد جلسات شهری را که در واقع کلاس عملی است، افزایش دهند تا مطالب کتاب را در عمل ببینیم و تجربه کنیم و از سوی دیگر کلاس‌های فنی برای هنرجویان چندان کاربردی ندارد، چون فهم آن برای ما یک مقدار مشکل است و با قطعات خودرو آشنا نیستیم و باچند جلسه هم آشنا نخواهیم شد و درآخر درامتحان پیش رو بدلیل استرس بالا در اندک بی توجهی مهر مردودی را در پرونده می کوبند.»
مسئولین در نظر داشته باشند شانه خالی کردن از دریافت گواهینامه بدلیل هزینه گزاف آن در صورت بروز تصادف، زیان مضاعف برای راننده به همراه دارد. علاوه بر هزینه‌ای که به سیستم سلامت کشور وارد می‌شود، راننده بدون گواهینامه، هزینه خسارت جانی و مالی چشمگیری هم باید بپردازد و این موضوع موجب کاهش استقبال از این کلاس ها شده  و افراد به جای دوره آموزشی و دریافت گواهینامه وارد مسیرهای انحرافی می‌شوند که زمینه‌ساز بسیاری از اتفاقات جبران ناپذیر است.
انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی