یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024

بعد از وقفه ای چندماهه ، اکنون مجددا زمزمه هایی از آغاز حفاری چاه برای اراضی قنات خشک‌شده امیدآباد انار در محدوده شمش مطرح شده است.

طبق پیگیری های خبرنگار #انارما، شورای تامین شهرستان انار طی ماه های گذشته چندین نوبت اعطای مجوز برای حفاری چاه امیدآباد انار را به تعویق انداخته اما مجددا مالکین تلاش خود را برای حفاری این چاه از سر گرفته اند .

اگرچه تا این لحظه مجوز ورود هیچگونه تجهیزات حفاری برای این چاه در شهرستان انار داده نشده اما گفته شده مالکین صاحب نفوذ که مجوز دیوان عدالت اداری را اخذ کرده اند قصد دارند در ماه آینده این چاه را حفر کنند.

این موضوع در حالی است که قریب ۱۰سال از حفر آخرین چاه در انار که آن هم برای شرکت جهادنصر و مصرف غیرکشاورزی بوده میگذرد و همچنین حفر آخرین چاه برای مصرف کشاورزی در محدوده دشت انار مربوط به ۲۰سال پیش و اوایل دهه هشتاد بوده است.

در طول سالیان اخیر افراد متعددی برای حفر چاه جدید در محدوده دشت انار و همچنین انتقال آب حوزه به حوزه در محدوده انار اقدام کردند که با توجه به ممنوعیت حفر چاه در دشت انار ، در رسیدن به هدف خود ناکام ماندند و اکنون این نگرانی وجود دارد که حفر چاه امیدآباد، بهانه ای برای مالکین سایر چاه موتور ها و قنات های خشک‌شده انار برای دریافت مجوز حفر چاه در این منطقه بشود‌.

رسانه انارما بر حسب رسالت خود تا حد امکان این موضوع را منعکس میکند و از مسئولین شهرستان میخواهد با پرهیز از محافظه کاری موضع گیری شفاف و صریحی نسبت به این موضوع داشته باشند چرا که صرفا داشتن مجوز از نهاد های بالادستی توجیه مناسبی برای نابودی اندک منابع باقیمانده آبی دشت انار نیست‌.

عکسی از محل حفر چاه در دشت ممنوعه انار

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی