سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024

امام جمعه شهرستان انار در مراسم تکریم و معارفه فرمانداران سابق و جدید شهرستان انار گفت

به گزارش انارما ؛ امام جمعه شهرستان انار در مراسم تکریم و معارفه فرمانداران سابق و جدید شهرستان انار خاطر نشان کرد: شهرستان انار با توجه به وضعیت خشکسالی، وضعیت آب شرب و کشاورزی ، نیاز به یک حرکت جدی بر خروج از تک محصولی دارد و بهره مند شدن از آب انتقالی از خلیج‌فارس بسیار مهم و حیاتی است اما با تداوم این وضعیت در آینده تعداد زیادی از مردم مهاجرت خواهند کرد و این شهرستان کهن و تاریخی خالی از سکنه خواهد شد.

امام جمعه انار خاطر نشان کرد: ایجاد کمربندی در کنار مسجدامام سجاد ضربه بسیار بدی به شهرستان وارد کرد و شهرستان را در حاشیه قرار داد و صدها نفر از مردم را از کار وکسب و روزی انداخت ولی باید برای این‌معضل هم تدبیری اندیشید.

وی در ادامه گفت پروژه پل تقاطع که بیش‌از هشت الی نه سال طول کشیده باز یکی از سهل‌انگاری‌ها و کم‌لطفی‌ها به شهرستان انار بوده که بر خلاف پروژه‌های سایر شهرستان‌ها واستانها که شاید یک‌ یا دو سال تمام میشه ولی این‌پروژه هنوز بعد از ۸ الی ۹ سال راه اندازی نشده و این خود گویای کم‌توجهی به این شهرستان است.

این مقام مسئول عنوان کرد جوانان این شهرستان که تحصیل‌کرده‌اند دراثر بی شغلی رنج می‌برند و این بسیار بد است درعین‌حال که قرار بوده شهرستان انار و شهربابک و رفسنجان با پشتوانه صنایع ملی مس ایران مورد حمایت قرار بگیرند ولی در شهرستان انار نه تنها اقدام خاصی نشده بلکه حتی در جذب نیرو به معادن سرچشمه و‌میدوک بسیار کم‌توجهی شده و می‌شود .

منتظری گفت در احداث کارخانجات ، مجتمع ها، تولیدی ها و سایر برنامه‌های اقتصادی، اولویت را به نیروهای خلاق بومی واناری بدهیم ولی درعین حال جلوی سوءاستفاده ها و رانت‌خواری ها و پارتی‌بازی ها را هم بگیریم و واقعاً نگاه کنیم به ظرفیت و توانایی افراد و انگیزه‌هایی که دارند .

وی خاطرنشان کرد امروز مردم ما به‌ویژه جوانان و نوجوانان ما نیاز به امید به آینده دارد و این بستگی به این دارد که مسئولین دلسوز بوده و دنبال راه‌اندازی کارهای جوانان و نوجوانان باشند.

حجت الاسلام منتظری گفت: به فرماندار محترم و سایر مسئولین محترم گوشزد میکنم ،چه مسئولین بومی وچه غیر بومی باید آنچه را در شان و صلاح مصلحت مردم این شهرستان است را انجام بدهند و اگر غیربومی هم هستند باید خودشان رابومی فرض کنند و باید اولویتشون تامین منافع مردم این شهرستان باشد.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی