یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024

اولین و تنهاترین مرکز مطالعه دیجیتال استان کرمان در کتابخانه امام علی بن موسی الرضا علیه‌السلام امین‌شهرایجاد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی” انارما ” ؛با راه اندازی ایستگاه مطالعه دیجیتال در کتابخانه امام علی بن موسی الرضا علیه السلام امین شهر انار، اولین و تنهاترین مرکز مطالعه دیجیتال استان کرمان در این کتابخانه ایجاد شد.
با راه‌اندازی این ایستگاه، امکان بهره‌‌مندی پژوهشگران از ۲۵۰ هزار کتاب و مقاله به صورت محلی در هر پایانه از طریق بیش از ۳۷۰ سامانه نرم‌‌افزاری فراهم شد.
دسترسی به بیش از سه هزار پایگاه علمی و پژوهشی ملی و بین‌المللی از قبیل الزویر، ساینس، ساینس دایرکت، اشپرینگر، آکسفورد، وایلی، نیچر و… با امکان بازیابی بیش از ۲۰۰ میلیون منبع دیجیتال از دیگر امکانات این ایستگاه است.
همچنین از طریق این ایستگاه، دسترسی به برخی پایگاه‌‌های محدود کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی همچون کتاب‌های الکترونیکی، مقالات الکترونیکی و پایان‌نامه‌های الکترونیکی به زبان های مختلف به‌ صورت تمام‌متن برای پژوهشگران فراهم شده است.
راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعۀ دیجیتال از سیاست‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و دسترسی راحت‌تر پژوهشگران به منابع مطالعاتی با اولویت مناطق کم‌برخوردار است.
کتابخانه‌های غیر دولتی مناطق کم‌برخوردار که زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی ایستگاه مطالعه دیجیتال را داشته باشند، می‌توانند درخواست خود را به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ارسال کنند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی