یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024

به اطلاع عموم شهروندان محترم رسانده شده است تمام کسانی که قصد سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار بر روی اراضی کشاورزی را دارند ابتدا از کارشناسان امور اراضی مشاوره‌ لازم را دریافت و پس از طی مراحل قانونی اقدام به تغییر کاربری اراضی کشاورزی نمایند.

به گزارش انارما؛ روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان انار در اطلاعیه ای در خصوص تغییر کاربری پروژه تفریحی در انار توضیحاتی داد

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

قابل توجه کلیه شهروندان محترم شهرستان انار

در پی بازدید شهردار محترم و اعضای محترم شورای شهر از یک مجموعه تفریحی در دست احداث در حومه شهر و رسانه ای کردن این بازدید، مباحثی در رسانه ها مطرح گردیده است که لازم است نکاتی را به عرض برسانیم :

۱٫مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان انار طبق دستورالعمل های قانونی موظف است از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی پیشگیری نماید.

۲٫قبلا در همین کانال، به اطلاع عموم شهروندان محترم رسانده شده است تمام کسانی که قصد سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار بر روی اراضی کشاورزی را دارند ابتدا از کارشناسان امور اراضی مشاوره‌ لازم را دریافت و پس از طی مراحل قانونی اقدام به تغییر کاربری اراضی کشاورزی نمایند. در غیر این صورت، طبق قانون مدیریت جهاد کشاورزی موظف به شکایت از افراد متخلف و در نهایت با حکم قاضی بنای احداث شده تخریب خواهد شد.

۳٫بعضی از افراد پس از آگاهی کامل نسبت به قانون و با وجود تذکرات مکرر و حتی اخطار کتبی مدیریت جهاد کشاورزی اقدام به تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی نموده و از طریق لابی گری و تحریک احساسات مردم و برخی از مسئولین، سعی می کنند خودشان را مدافع پیشرفت شهرستان و مدیریت جهاد کشاورزی را مانع پیشرفت و توسعه شهرستان معرفی نموده و قوانین را دور بزنند.

۴٫مجموعه مورد بازدید شهردار مجترم و اعضای محترم شورا، قبلا به عنوان واحد پرورش شتر مرغ مجوز تغییر کاربری گرفته است و در صورتی که مالک زمین قصد تغییر کاربری به واحد تجاری، مسکونی، تفریحی- گردشگری و… را داشته باشد بایستی مراحل قانونی خود را طی و مجوزهای لازم را دریافت نماید. در غیر این صورت جهاد کشاورزی طبق قانون، موظف است از فرد متخلف به دادگاه شکایت نموده و مطابق حکم قاضی با وی برخورد خواهد شد. البته به نظر می‌رسد شهردار محترم و اعضای محترم شورا از نوع تغییر کاربری ملک مورد نظر اطلاعی نداشته اند.

۵٫برخورد با تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی ارتباطی با سلیقه شخصی مدیر فعلی یا قبلی جهاد کشاورزی شهرستان نداشته و مدیر فعلی جهاد کشاورزی نیز هیچ مشکل‌ شخصی با فرد یا افراد سرمایه گذار ندارد و از عمران و آبادانی شهرستان و ایجاد مراکز تفریحی استقبال می نماید اما از کار غیر اصولی و بی ضابطه نمی‌توان حمایت کرد. تمام مصیبت هایی که جامعه امروز ما با آن روبرو است یا مربوط به فقدان یا نقص قوانین است و یا مربوط به عدم اجرای قانون. اگر بعضی ها هم فکر می کنند دلسوزتر از مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هستند و پیشنهاد می کنند برای رضایت افراد یا پیشرفت ظاهری شهرستان لازم است قوانین را نادیده بگیریم سخت در اشتباهند. به عنوان مثال اگر از ۴۰ سال قبل تاکنون، میزان برداشت آب موتور پمپ ها طبق قانون و به میزان مجوز انجام و با متخلفین برخورد شده بود امروز نباید کشاورزان با دست خودشان ۱۰۰۰۰ هکتار درخت ۴۰ ساله را قطع نمایند و سرمایه های ملی از بین برود.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی