یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024

فرماندار انار گفت: شهرستان انار تنها شهرستان استان کرمان است که دارای شاخص محرومیت نیست و هیچ نوع محرومیتی در شاخص‌ها برای انار لحاظ نشده است

به گزارش ” انارما ” ؛ محسن صالحی عصر امروز ۶ شهریورماه در مراسم افتتاح بیمارستان ۴۲ تختخوابی شهرستان انار با حضور وزیر کشور، اظهار کرد: پروژه احداث این بیمارستان به اتمام رسیده اما بهره‌برداری از آن به‌علت تست برخی از دستگاه‌های آن، تا دو هفته زمان لازم دارد.

وی افزود: بیمارستان ولی‌عصر(عج) انار پس از سال‌ها با تزریق اعتبارات سفر ریاست جمهوری به اتمام رسید و اگر اعتبار ۳۰ میلیاردی اخیر نبود قطعاً با تأخیر چند ساله دیگری در بهره‌برداری از این بیمارستان مواجه بودیم.

صالحی بیان کرد: شهرستان انار به‌عنوان شهرستان ورودی استان کرمان میزبان پرترددترین محور ترانزیتی استان کرمان است به‌نحوی که در شبانه‌روز بیش‌از ۲۴ هزار خودرو از محورهای مواصلاتی شهرستان انار عبور می‌کنند.

فرماندار انار ادامه داد: نقطه حادثه‌خیز قدیمی اسن شهرستان با ۹۵ میلیارد تومان نیز افتتاح می‌شود. جمعیت شهرستان ۴۵ هزار نفر و عمده فعالیت مردم انار کشاورزی پسته‌کاری و مرغوبیت پسته‌های اکبری و اکبری ‌اناری معروف است.

فرماندار انار در ادامه خطاب به وزیر کشور گفت: شهرستان انار برخلاف شهرستان همجوار خود فاقد هر گونه معدن است و کشاورزی نیز با این وضعیت خشکسالی و آب‌های زیرزمینی رو به افول است و بر اساس سند آمایش استان اقتصاد این شهرستان به‌سمت صنعت و خدمات سوق داده می‌شود.

او تصریح کرد: شهرستان انار تنها شهرستان استان کرمان است که دارای شاخص محرومیت نیست و هیچ نوع محرومیتی در شاخص‌ها برای انار لحاظ نشده در حالی که تمام شهرستان‌ها این شاخص‌ها را دارند حتی رفسنجان و شهربابک که با وجود معادن در چند سال گذشته درآمدهای آن‌ها بالا رفته است.

وی یکی از دلایل سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها را شاخص‌های محرومیت برشمرد و گفت: ما شاخص محرومیت نداریم و از این موضوع محروم هستیم لذا از مقام عالی وزارت تقاضا دارم با توجه به مقتضیات امروز شاخص‌ها، این موضوع برای شهرستان انار بازنگری شود.

صالحی اذعان کرد: وقت سرمایه‌گذار را با زحمت جذب ‌کنیم اما شاخص محرومیت نشان دهد که منطقه انار برخوردار است و مباحث معافیت‌های مالیاتی، تسهیلات زودبازده و کم‌بهره شامل حال سرمایه‌گذار نمی‌شود لذا این موضوع سبب بی‌انگیزگی سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان می‌شود لذا این تقاضای ملی را داریم که در این موضوع بازنگری شود چرا که این مباحث در حوزه استان تشخیص داده نمی‌شود و بیشتر در حوزه نهادهای بالادستی است.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی