یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024

جوابیه روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تغییرات نرخ کارگران فصلی پسته چینی در شهرستان انار و رفسنجان

به گزارش انارما به نقل از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تغییرات نرخ کارگران فصلی پسته چینی در شهرستان انار و رفسنجان به شرح ذیل می‌باشد:

۱- مبلغ روزانه ۳۵۰٫۰۰۰ تومان مصوبه کارگروه تنظیم بازار شهرستان بوده و پس از بحث و گفتگوی اعضای این کارگروه، مصوب شده است.

۲- نرخ مذکور به عنوان حداقل مبلغ تعیین شده و پرداخت پایین تر از این مبلغ غیرقانونی است و در صورت توافق کارگر و کارفرما پرداخت هر مبلغی بیش از این مقدار بلامانع است. این در حالی است که در اطلاعیه اداره جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان حداکثر مبلغ ۴۰۰٫۰۰۰ تومان تعیین شده است.

۳- در مورد مبلغ ساعت اضافه کاری هر ساعت ۵۰٫۰۰۰ تومان نیز این نکته حائز اهمیت است که اضافه کاری به کارگری تعلق میگیرد که علاوه بر ۸ ساعت کار روزانه، ساعاتی را به عنوان اضافه کاری به کار مشغول باشد.

۴- برخی از همشهریان نرخ هر ساعت اضافه کاری را با نرخ کار ساعتی اشتباه گرفته بودند و این اشکال را مطرح میکردند که با روزی ۸ ساعت کار و هر ساعت ۵۰٫۰۰۰ تومان چرا نرخ روزانه ۳۵۰٫۰۰۰ تومان تعیین شده است؟ در حالیکه نرخ ۵۰٫۰۰۰ تومان برای هر ساعت اضافه کاری تعیین شده است(لازم به ذکر است که نرخ کار ساعتی در این کارگروه تعیین نشده است ولی با تقسیم ۳۵۰٫۰۰۰ به ۸ می توان مبلغ آن را به دست آورد.)

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی