دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

شرکت ملی مس ۳۰ میلیون مترمکعب آب را از دشت‌های رفسنجان مصرف می‌کند

به گزارش انارما به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام حسین جلالی در سخنانی با اشاره به مقاومت مسئولان شرکت ملی مس در زمینه اجرای پروژه های عمرانی، بیان کرد: مس به‌واسطه سدی که بالادست رفسنجان زده، ۳۰ میلیون مترمکعب آب رفسنجان را جمع‌آوری کرده و مانع از رسیدن آب به دشت رفسنجان شده و سفره‌های زیرزمینی خصوصاً در غرب رفسنجان را خشک کرده و حقابه رفسنجان را هم نمی‌دهد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس اضافه کرد: همچنین به‌واسطه آلایندگی شدیدی که شرکت ملی مس در فضای رفسنجان منتشر کرده؛ دامداری، کشاورزی، سلامت مردم و شهر در معرض خطر جدی است و آرسنیک ناشی از فلزات سنگین در آب رفسنجان و انار چندین برابر میانگین مجاز است، این کوتاهی‌ها در برابر مسئولیت‌های اجتماعی که دارد قابل‌تحمل نیست؛ چراکه در حق مردم رفسنجان و انار ظلم می‌کند.:

جلالی تأکید کرد: شرکت ملی مس حق ندارد از مسئولیت‌ها و وظایفی که دارد شانه خالی کند و انتظار می‌رود مدیریت جدید جبران کند و موضوع راه‌آهن، نیروگاه، جاده‌ها و صنایع پایین‌دستی مس را جدی گرفته و نسبت به اجرای آنها اقدام کند.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی