دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار در گفت و گو با خبرنگار انارما بیان کرد: سیل سال گذشته به بیش از دو هزار هکتار و در حدود ۲۰ چاه موتور کشاورزی در شهرستان انار خسارت وارد ساخت به طوری که برای بیرون راندن گل و لای سیلابی از هر هکتار باغ نیاز به حداقل ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

به گزارش انارما ؛ گرجی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار در گفت و گو با خبرنگار انارما بیان کرد: سیل سال گذشته به بیش از دو هزار هکتار و در حدود ۲۰ چاه موتور کشاورزی در شهرستان انار خسارت وارد ساخت به طوری که برای بیرون راندن گل و لای سیلابی از هر هکتار باغ نیاز به حداقل ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

محمد گرجی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان انار با اشاره به این تسهیلات خاطرنشان کرد: تا کنون کشاورزان خسارت دیده که به جهاد کشاورزی مراجعه کردند برای هر بانک به میزان ۹ میلیارد تومان و جمعا ۴۵ میلیارد تومان پرونده کشاورزی با بازپرداخت ۵ساله به بانک ها معرفی شده است.

وی تصریح کرد: برای اینکه این کشاورزان بتوانند به سهولت تسهیلات کم بهره را دریافت نمایند مقرر شد موانع این امر برطرف شود و جهاد کشاورزی انار با همکاری فرمانداری و اداره آبیاری شهرستان پرونده کشاورزان را برای دریافت تسهیلات به پنج بانک عامل شامل بانک ملی، ملت، صادرات ، کشاورزی و مسکن معرفی کرده است و تمامی بانک ها موظف و شروع به پرداخت تسهیلات برای کشاورزان داشته اند و تنها بانک مسکن نسبت به پرداخت تسهیلات معوقه داشته و مهلت یک هفته ای برای این کار خواسته است.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی شهرستان انار به هر متقاضی بنا به میزان زمین کشاورزی بین ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره با تایید کارگروه کشاورزی اعطا می شود اما بهتر است کشاورزان نسبت به دریافت سند تک برگ اراضی خود اقدام کنند تا بتوانند به راحتی و بدون طی کردن مراحل بروکراسی های اداری از مزایای این سند بهره مند شوند.

وی ادامه داد: ۱۷ هزار هکتار باغ کشاورزی پسته در شهرستان وجود دارد که از این میزان ۵۰ فقره قریب به ۲۵ هکتار سند دار شدند.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی