چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024

حجت‌الاسلام فاطمی‌نژاد گفت: در بحث وقف در هنگام اقدامات مربوط به ملک شرع و مصلحت وقف باید مدنظر قرار گیرد و افرادی که اموال موقوفه را خریداری نموده‌اند باید نسبت به تحویل مال به موقوفه و اجاره آن از طرق قانونی اقدام نمایند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «انارما» به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر، حجت‌الاسلام فاطمی‌نژاد دادستان شهرستان با اشاره به جایز نبودن خرید و فروش مال موقوفه گفت: در بحث وقف در هنگام اقدامات مربوط به ملک شرع و مصلحت وقف باید مدنظر قرار گیرد و افرادی که اموال موقوفه را خریداری نموده‌اند باید نسبت به تحویل مال به موقوفه و اجاره آن از طرق قانونی اقدام نمایند.

احمد میرزایی رئیس شورای شهر انار با بیان عدم ساماندهی موقوفات در شهرستان گفت: در معابر شهری زمین‌های بایری وجود دارد که موجب نازیبایی شهری گشته و با بررسی مالکیت آن به موقوفات ارتباط پیدا می‌کند که جدایی از اینکه به مخروبه و زباله‌دان تبدیل گشته هیچ گونه اقدامی از سوی متولی صورت نمی‌گیرد.

میرزایی ضمن گلایه‌مندی از عدم حضور میدانی مدیرکل استان در شهرستان از دادستان و ریاست اداره اوقاف خواستار تعیین تکلیف این املاک شد که گاهاً موجب اختلال در توسعه شهری می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسینی‌نوه ریاست اداره اوقاف بزرگترین معضل موقوفات را خرید و فروش آنها دانست که در زمان گذشته به علت عدم وجود اوقاف، فروش به شخص ثالث انجام گرفته و در مالکیت آنها مشکلاتی بوجود آمده است.

وی افزود: با تقسیم اراضی زمین هایی که به زارعین واگذار شده بوده بعد از ابطال اسناد هنوز بر سر مالکیت بحث وجود دارد و تنها راه حل این معضلات حضور کارشناسان استانی در محل و بررسی جزئیات پرونده‌ها می‌باشد.

فاطمی‌نژاد دادستان انار خاطرنشان کرد: درخصوص موضوعی که رئیس شورای شهر مطرح کردند، متولیان باید ضمن همکاری با مجموعه مدیریت شهری جهت حصارکشی زمین‌های بایر و ساماندهی وضعیت موجود از محل بودجه خود موقوفات اقدام کنند.

در پایان مقرر گردید جلسات آتی با حضور متولیان به صورت جداگانه و ارائه راهکار واحد برای هر موقوفه تشکیل گردد و تعیین تکلیف گردد.

نشست شورای‌ اسلامی شهر انار با حضور اعضای شورا، دادستان، شهردار، ریاست اداره اوقاف و امور خیریه، متولیان و اصحاب رسانه یکم بهمن‌ماه درخصوص تعیین تکلیف موقوفات شهری تشکیل شد.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی