شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 18 May 2024

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از یکسان‌سازی ۲۰۰ قلم دارو خبر داد و گفت: صدور دفترچه‌های بیمه در آینده یکسان خواهد شد…

معاون وزیررفاه

به گزارش انارما به نقل از  مهر، دکتر احمد میدری در مراسم رونمایی از طرح «یکسان‌سازی ضوابط و خدمات سازمان‌های بیمه‌ای»، تاکید کرد: در راستای اجرایی شدن این طرح، ۵۰۰ قلم تجهیزات پزشکی مورد انطباق قرار گرفت و ۲۳۰۰ قلم دارو، بررسی و در نهایت ۲۰۰ قلم دارو یکسان‌سازی شد.

وی گفت: یکی از مهمترین موارد اختلاف بین سازمان‌های بیمه‌گر پایه، پوشش و پرداخت متفاوت سازمان‌ها بود و بر همین اساس برخوردهای متفاوتی در مراکز درمانی با بیمه‌شدگان انجام می‌شد و بر همین اساس طرح‌ یکسان‌سازی اجرایی شد که اجرای این طرح باعث رفع نارضایتی بیمه‌شدگان خواهد شد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر متولی ارائه خدمات بیمه پایه سلامت کشور، چهار سازمان بیمه‌گر مانند تامین اجتماعی، بیمه سلامت، سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح و کمیته امداد بر عهده دارند، گفت: این سازمان‌ها دارای قوانین، مقررات، ضوابط،‌ نحوه پوشش و قراردادهای متفاوت هستند و همین موضوع باعث ایجاد بی‌قانونی، چالش و سرگردانی مردم می‌شد.

میدری گفت: برای یکسان‌سازی بیمه‌ها، هفت کارگروه تشکیل و در نهایت با بیش از ۲۴۰۰ ساعت کار کارشناسی توانستیم طرح یکسان‌سازی خدمات و ضوابط سازمان‌های بیمه‌ای را امروز رونمایی کنیم.

وی تاکید کرد: یکسان‌سازی رویه‌های سازمان‌های بیمه‌گر به عنوان یکی از زیرساخت‌های لازم در راستای طرح صدور دفترچه‌های بیمه‌ای یکسان و همچنین ایجاد کارت بیمه سلامت الکترونیک خواهد بود.

به گفته معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صدور دفترچه‌های بیمه‌ای یکسان از برنامه‌های آتی در این خصوص است.

میدری تاکید کرد: سند ۷۰ صفحه‌ای در اختیار همه بیمارستان‌ها قرار می‌گیرند که موظفند آن را در یکسان‌سازی خدمات و ضوابط اجرا کنند.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی