پنج شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ | Thursday 23 May 2024

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت : بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ( CCHF ) را جدی بگیرید

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت : بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ( CCHF ) را جدی بگیرید

 جعفر کافی در گفت گو با خبرنگار “انارما” گفت: بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو یک بیماری ویروسی است که بین انسان و دام مشترک است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان انار بیان داشت: انتقال این بیماری از طریق نیش کنه، خون و ترشحات خونی بیماران و دام آلوده انجام می‌گیرد که در صورت عدم یا تأخیر در درمان موجب مرگ بیمار می‌شود.

وی بیان کرد: برای مقابله با این بیماری باید سمپاشی دوره‌ای در محل نگهداری دام، دامداری‌ها، کشتارگاه‌های دام و … برای از بین بردن کنه‌ها، رعایت بهداشت در تماس با بیماران و استفاده از لوازم حفاظت شخصی در هنگام ذبح دام صورت گیرد.

کافی عنوان کرد: خطر انتقال از طریق مصرف گوشتی که به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه نگهداری شود و محصولات دامی وجود ندارد، اما خطر انتقال در هنگام بریدن گوشت تازه وجود دارد.

وی اظهار کرد: به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری باید از کشتار سنتی و خارج از محیط کشتارگاه دام جلوگیری کرد و کارکنان کشتارگاه از وسایل حفاظت شخصی استفاده کنند.

کافی با تأکید بر اینکه کشتارگاه دام نقش مهمی در سلامت و بهداشت جامعه دارد خواستار همکاری و توجه مسؤولان شهرستان به ویژه شبکه بهداشت و درمان و شهرداری با شبکه دامپزشکی این شهرستان برای نظارت هرچه بیشتر و بهتر شدن وضعیت و ساماندهی کشتارگاه دام شد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی