دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 20 May 2024

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تاکنون ۴۲ نفر شامل ۱۸ نفر در آذرشهر، ۱۸ نفر در عجب‌شیر، ۵نفر در کردستان و یک نفر هم در آذربایجان غربی جان خود را در حادثه سیل از دست داده‌اند…

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تاکنون ۴۲ نفر شامل ۱۸ نفر در آذرشهر، ۱۸ نفر در عجب‌شیر، ۵نفر در کردستان و یک نفر هم در آذربایجان غربی جان خود را در حادثه سیل از دست داده‌اند.

به گزارش انارما ، بهنام سعیدی در گفت‌وگو با  فارس، در رابطه با آخرین وضعیت و آمار گرفتارشدگان در سیلاب اخیر،‌گفت: ۶ استان و ۱۸ شهرستان در یکی دو روز اخیر درگیر سیل شده‌اند که به ۵۲ شهر و روستا به طور کلی امدادرسانی انجام شده و ۵ هزار نفر این خدمات را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: آنهایی که اسکان اضطراری یافته‌اند ۴۱۰ نفر بوده و ۸ نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: متأسفانه تا این لحظه ۴۲ نفر از هموطنان ما جان خود را بر اثر سیلاب از دست داده‌اند که ۱۷ نفر در آذرشهر، ۱۸ نفر در عجب‌شیر، ۵ نفر در کردستان (یک نفر به علت سقوط به رودخانه و ۴ نفر به دلیل رانش زمین)، و یک نفر هم در آذربایجان غربی فوت کرده است.

سعیدی ادامه داد: همچنین ۶ نفر مفقودی داشته‌ایم که ۴ نفر در آذرشهر و ۲ نفر در عجب‌شیر بوده است. 

وی در مورد مجموعه اقدامات انجام شده گفت: تخلیه آب از منازل مسکونی در ۲۷۰ واحد و رهاسازی خودرو از مسیر سیلاب ۴۴ مورد بوده است. 

وی گفت: ۹۷ تیم امدادی عملیات امدادرسانی را انجام داده و در حال انجام است و هنوز در ۴ استان آذربایجان‌های شرقی و غربی، قزوین و مازندران عملیات ادامه دارد.

وی تأکید کرد:میزان برآورد خسارت توسط تیم‌های ارزیاب در منطقه در حال انجام است تا خسارت کشاورزی ناشی از وقوع طوفان و سیلاب و خسارت مالی در منازل مسکونی و خودروها بررسی شود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور  به هموطنان توصیه کرد: رعایت نکات ایمنی و احتیاط را داشته باشند و از توقف در حاشیه رودخانه‌ها، کانال‌ها و مناطق مستعد سیلاب خودداری کنند همچنین از تردد غیرضروری در روده‌دره‌های مناطق کوهستانی که احتمال جاری شدن سیلاب دارند پرهیز کرده و از تماشای صحنه‌های سیلاب و نزدیک شدن به مناطق خطرناک خودداری کنند و علاوه بر نجات جان خود در درجه اول با نیروهای امدادرسان همکاری‌های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی