شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 18 May 2024

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه امنیت و سلامت حجاج اولویت نظام است، گفت: عربستان شروط لازمی که جمهوری اسلامی ایران برای تأمین امنیت حجاج داشت، به طور رسمی پذیرفت و آن را مکتوب کرد.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه امنیت و سلامت حجاج اولویت نظام است، گفت: عربستان شروط لازمی که جمهوری اسلامی ایران برای تأمین امنیت حجاج داشت، به طور رسمی پذیرفت و آن را مکتوب کرد.

به گزارش ” انارما ” به نقل از  خبرگزاری صداوسیما ، سید رضا صالحی امیری در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران افزود: سیاست رسمی نظام در خصوص حج، برگزاری حج با عزت و کرامت است که امنیت، عزت و کرامت حجاج در حج تأمین شود.

وی گفت: ما برای این کار همه مسیرهای ممکن را طی کرده ایم و شروط لازمی که جمهوری اسلامی ایران برای تأمین امنیت حجاج داشت به طور رسمی طرف عربستانی پذیرفت و آن را مکتوب کرد.
صالحی امیری ادامه داد: اکنون در سطح نظام بحث امنیت و کرامت حجاج در دستور کار است و ما براساس برنامه‌ای که تعریف کرده ایم ثبت نام را انجام داده ایم، مراحل آموزش آغاز و همه اقدامات لازم برای اجاره اماکن، هواپیمایی و تمهیدات پشتیبانی انجام شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اعزام نخستین گروه حجاج از ۹ مرداد آغاز خواهد شد و گروه‌های پشتیبانی، پزشکی و هواپیمایی در مکه و مدینه برای هماهنگی لازم حضور دارند.
صالحی امیری گفت: آنچه ما به عنوان سیاست رسمی دنبال می‌کنیم اعزام حجاج به عربستان با در نظر گرفتن همه شرایط لازم است، اما به طور طبیعی ما وضع را رصد می‌کنیم و هر وقت اتفاقی محتمل باشد آن را در سطوح عالی نظام مطرح می‌کنیم و تصمیم نهایی را مسئولان عالیرتبه نظام خواهند گرفت.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی تصمیم نظام اعزام حجاج مطابق برنامه تعیین شده است و امیدواریم شاهد برگزاری حج با کرامت و با عزت باشیم و مردم بدانند امنیت و سلامت حجاج اولویت نظام است و در این موضوع همه اتفاق نظر دارند و فکر می‌کنم با اعزام حجاج بتوانیم مسیر حج و بیت الله را برای مردم باز کنیم.
انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی