دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ | Monday 17 June 2024

به گزارش پایگاه خبری ” انارما ” ؛ سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان انار گفت: براساس بند ۲-۳ ۴-۴ آیین‌نامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفه‌های آب و فاضلاب کشور، نصب مستقیم پمپ بر روی کنتور و یا شبکه توزیع آب شرب تخلف محسوب می‌شود. قاآنی اظهار داشت: مشترکانی که اقدام به نصب مستقیم پمپ […]

به گزارش پایگاه خبری ” انارما ” ؛ سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان انار گفت: براساس بند ۲-۳ ۴-۴ آیین‌نامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفه‌های آب و فاضلاب کشور، نصب مستقیم پمپ بر روی کنتور و یا شبکه توزیع آب شرب تخلف محسوب می‌شود.

قاآنی اظهار داشت: مشترکانی که اقدام به نصب مستقیم پمپ برروی کنتور و یا شبکه توزیع آب کنند پس از صدور اخطار کتبی در صورت اصلاح نکردن شرایط، نسبت به قطع موقت انشعاب تا زمان برچیدن پمپ اقدام خواهد شدو در صورت تکرار این تخلف پیگیری‌های قانونی به عمل خواهدآمد.

وی با اشاره به مشکلاتی که نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه توزیع آب ایجاد می‌کند، گفت: اتصال مستقیم پمپ به شبکه توزیع، ضمن ایراد خسارات احتمالی به تأسیسات آبرسانی و اختلال درسیستم توزیع عادلانه آب شرب ، عملکرد کنتورنیز به شدت تحت تأثیر قرار گرفته و می‌تواند سبب نشان دادن مصرف غیرواقعی و تحمیل آب بهای بیشتر ازمقدار واقعی مصرف به مشترک متخلف شود.

وی ادامه‌ داد: استفاده از تاسیسات داخلی و جبران افت فشار ، صرفٱ در صورت اتصال پمپ به مخزن ذخیره ، مجاز است ، به این روش که آب شبکه توزیع پس از عبور از کنتور به صورت آزاد وارد مخزن مناسبی شده و از آنجا توسط پمپ به تاسیسات داخلی مجموعه پمپاژ شود .

قاآنی در پایان با تشکر از مردم شهرستان انار از مشترکین خواست ،ضمن رعایت الگوی مصرف ،وجود انشعابات غیرمجاز و نصب مستقیم پمپ بدون مخزن ذخیره بر روی شبکه آب را به سامانه «۱۲۲»ارتباط با مشترکین آب و فاضلاب و شماره ۳۴۲۰۳۰۱۳ امور آبفا شهرستان انار اطلاع دهند .

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی