یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ | Sunday 16 June 2024

سیدمهدی هاشمی گفت: صدور اسناد مالکیت حدنگار اراضی کشاورزی یک ضرورت انکارناپذیر برای توسعه پایدار و ایجاد امنیت غذایی است و کشاورز با اخذ تسهیلات بانکی برای رشد تولیدات کشاورزی خود اقدام می‌کند.

به گزارش انارما ؛ ظهر امروز سیدمهدی هاشمی در نشست با فرماندار و دهیاران شهرستان انار گفت: صدور اسناد مالکیت حدنگار اراضی کشاورزی یک ضرورت انکارناپذیر برای توسعه پایدار و ایجاد امنیت غذایی است و کشاورز با اخذ تسهیلات بانکی برای رشد تولیدات کشاورزی خود اقدام می‌کند.

وی افزود: حدنگاری همچنین، مالکیت افراد را تثبیت و از دارایی افراد صیانت می‌کند چرا که سند رسمی مالکیت از جایگاه و اعتباری برخوردار است که هیچ مقامی نمی‌تواند از پذیرش آن استنکاف کند.

عضو شورای قضایی استان کرمان ابراز کرد: علیرغم مزایای پرشمار حدنگاری، بخشی از اراضی بویژه زمین‌های کشاورزی فاقد سند است که ناشی از عدم ترویج فرهنگ ثبت رسمی در جامعه و تصورات غیرواقعی افراد مبنی بر اخذ مالیات و قطع یارانه کشاورزان است.

او اضافه کرد: با توجه به اتمام مهلت پنج ساله ساله قانون جامع حدنگار برای تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای، این اسناد به نوعی بی‌اعتبارند و دارندگان این اسناد می‌بایست در اسرع وقت جهت تعویض اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ اقدام کنند.

در پایان محسن صالحی فرماندار انار ضمن تاکید بر لزوم همکاری ادارات متولی زمین با مجموعه ثبت اسناد و املاک گفت: رفع تداخلات به عنوان مقدمه حدنگاری اراضی کشاورزی، باید با سرعت دنبال شود و نباید زمین کشاورزی داشته باشیم که تعیین تکلیف نشده باشد.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی