سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024

به گزارش انارما، شب گذشته هجدهمین یادواره سرداران ،شهید گمنام و ۱۲۰شهید شهرستان انار با سخنرانی آیت الله سیداحمدخاتمی امام جمعه موقت تهران و نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری  در حسینیه سیدالشهدا (محله بالا) انار برگزار شد. آیت الله خاتمی در ابتدا ضمن تشکر از مسئولین مختلف شهرستان انار اعم از  حجت الاسلام […]

IMG_0473 - Copy

به گزارش انارما، شب گذشته هجدهمین یادواره سرداران ،شهید گمنام و ۱۲۰شهید شهرستان انار با سخنرانی آیت الله سیداحمدخاتمی امام جمعه موقت تهران و نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری  در حسینیه سیدالشهدا (محله بالا) انار برگزار شد.

آیت الله خاتمی در ابتدا ضمن تشکر از مسئولین مختلف شهرستان انار اعم از  حجت الاسلام ابراهیمی ،حجت الاسلام منتظری ،فرماندار و فرمانده سپاه گفت: از اینکه مجددا فرصتی پیش آمد تا در جمع مردم شهیدپرور انار حضور یابم بسیار خرسندم .

شهیدان عزیز محور وحدت ما هستند

آیت الله خاتمی با بیان این نکته که شهیدان عزیز محور وحدت ما هستند گفت: شهیدان پرچم عزت و شرف هستند .از آغاز ظهور اسلام تاکنون این شهیدان بوده اند که برای رشد این مکتب سرمایه گذاری کرده اند. پدران و مادران شهیدان چشم و چراغ ملت ایران هستند ،اگر آنها فداکاری و ایثار نداشتند این شجره طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی سی و هفت ساله نمی شد و این فداکاری ها بود که این شجره طیبه را آبیاری کرد و ما امیدواریم این شجره طیبه که شهدا نشاندند فرودگاه نهاییش جان جانان بقیه الله الاعظم حجت ابن الحسن(عج)  باشد.

سه نگرانی پیامبر اکرم(ص) برای دوران بعد از خود

امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: سه نگرانی پیامبر اکرم برای دوران بعد از خود داشت که متاسفانه این سه نگرانی بعد از شهادت  پیامبر اتفاق افتاد .اولین نگرانی پیامبر  این بود که بعد از اینکه امت راه را پیدا کردند گمراه شوند،دوم نگرانی پیامبر از فتنه های کور بعد از خود بود و سوم نگران آلودگی های اقتصادی و اخلاقی بود. ما سرافرازیم از اینکه بگوییم شهیدان عزیز  نگذاشتند این سه نگرانی در انقلاب اسلامی ایران اتفاق بیفتد و با سربلندی میگویند خونمان را دادیم تا شما نگران نباشید.

بعد از انقلاب هیچ موضوعی به اندازه ولایت فقیه  سمپاشی نشد

آیت الله خاتمی خاطر نشان کرد:اینکه مقام معظم و معزز رهبری این همه اصرار بر عبرت های عاشورا دارند دلیلش اینست که فاجعه کربلا یک فاجعه عادی نبود بلکه فاجعه ای بود که در پی آن فواجعی دیگر رخ داد و الحمدالله این آسیب در جامعه ما اتفاق نیفتاد و دلیل آن حمایت ۳۷ساله جانانه مردم از ولی فقیه بوده است.شاید بعد از انقلاب در هیچ موضوعی به اندازه ولایت فقیه در  برخی رسانه های داخلی و خارجی سمپاشی نشد و در این رسانه ها ولایت فقیه را دیکتانوری،ضد دمکراسی و بازخوانی سلطنت خواندند و بعضی ها هنوز میخوانند و اینان بدانند که ولایت فقیه این موارد نبوده و نیست و آفرین بر این مردم که تحت تاثیر قرار نگرفتند و پشتیبان ولایت فیقه بودند،ماندند و پشتیبان خواهند ماند.

گروه ها و احزاب سیاسی مطلقا حجت شرعی نیستند

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان تصریح کرد: احزاب و گروه های سیاسی چه خوبشان و چه بدشان  مطلقا حجت شرعی نیستند و اگر در روز قیامت به ما گفته شود که چرا فلان موضع را گرفتی و ما در پاسخ بگوییم چون حزب ما اینچنین گفت پذیرفته نیست .این موضوع را با اهتمام علی الخصوص برای جوانان میگویم اینکه احزاب نمیتوانند حجت شرعی شما باشند . برخی از سران احزاب جاه طلب  از جوانان ما سوء استفاده و استفاده ابزاری می کنند .

وی خطاب به جوانان گفت: فرد جاه طلبی میخواهد نماینده مجلس ف، رئیس جمهور و یا منصب دیگری را کسب کند شما جوانان عزیر مخصوصا دانشجویان چرا باید خود را بازیچه دست اینان قرار دهید و براحتی وارد بازیهای سیاسی شوید. همانگونه که حضرت علی (ع) فرمودند بدبخت تر از یک انسان اهل جهنم،  کسی است که بخاطر دنیای فردی دیگر،  خود را جهنمی کند.

تنها محور حق در دوران غیبت ولی فقیه/تجربه رهبری مقام معظم رهبری تجربه ای موفق

آیت الله خاتمی افزود: با این اوصاف تنها محور حق حجت الهی است و تنها حجت الهی در دوران غیبت ولی فقیه است و ولی فقیه یک شخصیت عادی نیست بلکه فردی است که امضا شده ی امام زمان می باشد و دو چیز دیگر نیز هست یکی اینکه ولی فقیه کاری را با کارشناسی انجام میدهد و این طور  نیست که تصمیم ولی فقیه، تصمیمی فردی باشد بلکه در تمامی سطوح که تصمیم گیری از سوی ولی فقیه انجام می پذیرد کارشناسی های گستره صورت میگیرد و دوم اینکه تجریه رهبری مقام معظم رهبری نشان داد که تجربه بسیار موفقی بوده است.

وی افزود:وقتی صدام در جنگ دوم خلیج فارس به کویت حمله کرد کسانی که سند حرف هایشان در جراید  هست به آقا(امام خمینی) پیشنهاد کردند صدام چون با آمریکا درگیر شده از صدام حمایت کنید. اما آقا فرمودند نه صدام و نه آمریکا.اگر امام آن روز نسخه کسانی که فریاد ضدآمریکاییشان گوش فلک را کر کرده بود  پذیرفته بود بهترین بهانه بود برای حضور آمریکاییان در ایران.

امروز کسانی در صدد اجرایی کردن خط توطئه جریان نهضت آزادی هستند

 آیت الله سیداحمد خاتمی با اشاره به جریان نهضت ازادی گفت:جریان نهضت آزادی ،جریانی بود که امام از آغاز مخالف روی کار آمدن افراد آن بودند و جریانی بود که امام بر علیه ان بیانیه داد و متاسفانه برخی از کسانیکه روزگاری سخنرانی علیه این جریان کردند امروز طرفداری می کنند و خط توطئه آنها را اجرایی می کنند و این جریان درواقع ولایت فقیه را قبول نداشت و نهضت آزادی در سال ۶۵ جزوه ای نوشتند مبنی بر نقص ولایت مطلقه فقیه و آقای بازرگان بطور کامل با ولایت فقیه مخالف بود.

فتنه مهدی هاشمی و فتنه سال ۸۸ دوفتنه کور بود

امام جمعه موفت تهران با اشاره به وقایع اواسط دهه ۶۰گفت: فتنه مهدی هاشمی در سال ۶۵ فتنه کوری بود که سعی داشت در صدد براندازی نظام جمهوری اسلامی عمل کند که موفق نشد و امام مداراها کرد تاکار  به برکناری قائم مقامی رهبری نرسد و امام چندین بار از وی خواست تا راهش را از منافقین جدا کند اما او راهش را جدا نکرد و و هنگامیکه امام دید نصایح و نامه های فراونش اثر ندارد ،  سرنجام کار به نامه ۶/۱/۶۷رسید و بعداز آن،  نامه بعدی  و سرانجام  آخر الدواء الکی  ،آن دندان را امام کشید و سلام و درود خدا بر امام راحل عظیم الشان که خدمت کرد خدمتی ماندنی. ای کاش نامه مشهور امام در آن زمان خوانده میشد تا خط و مشی را همه می فهپمیدند و این موضوع سرآغاز یک فتنه کور بود چرا که هنوز برخی نفهمیده اند که قصه قصه ی دعوای آخوندی نبود و بلکه قصه قصه ی نظام بود و امام احساس کرد اگر این جریان باشد نظام از ریشه آسیب می بینید.

امروز کسانی در دانشگاه ها راه افتاده اند و میخواهند قبح حمایت از  فتنه را بشکنند

در فتنه سال ۸۸یکی از هواداران این فتنه گران یک نامه که در آن مضمونی به این شرح داشت که از رهبر خواسته شده بود شما پدری کنید و دست نوازش بر روی سر هردوگروه سیاسی بکشید  که مقام معظم رهبری قوی تر از اینکار را انجام داد اما مقام معظم رهبری گفت: به این فرد بگویید امروز دو اردوگاه است که در یکی منافقین،آمریکایی ها و رقاصه ها حضور دارند و در اردوگاهی دیگر مردم حضور دارد و رهبر فرمودند به این فرد بگویید شما در کدام یک از این دو  اردوگاه هستید.

حالا کسانی در دانشگاه ها راه افتاده اند میخواهند قبح حمایت از فتنه را بشکنند و به نوعی این کار را عادی جلوه دهند تا مجددا نظر مردم را به خود و فننه گران جلب کنند.

مادران مواظب سلامت لقمه ای که بر سر سفره شان می آید باشند

آیت الله خاتمی در پایان گفت: نگرانی سومی که پیامبر از دوران بعد از خود داشت نگرانی اقتصادی بوده که متاسفانه ما به نوعی گرفتار آن شده ایم ، یک روز اختلاس سه هزار میلیارد میشنویم و روزی دیگر ۱۲هزار میلیارد تومان که البته خبر اختلاس ۱۲هزار میلیاردی تکذیب شد  و همینطور آمار های فساد های اینچنینی .حرف اینست که ما حلال و حرام سرمان میشود ، من این مطلب را بخصوص به مادران میگویم که مواظب سلامت لقمه ای که بر سرسفره تان می آید باشید حساب کنید که شوهرتان اهل حساب سال و محاسبه خمس آن هست یاخیر.

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

علی صالحی یکشنبه 21 دسامبر 2014 - 8:25 ق.ظ

باب به قران الان این حرفا معنی نداره هر چی شما از این ور اتیشش رو زیاد میکنین اونا از اون ور لج میکنن مخصوصا دانشجوها و دانشگاهیان ول کنین این فتنه رو کو کجا من جایی ندیدم کسی از فتنه حمایت کنه چیزی هم نشنیدم ههی فتنه هی فتنه الان فتنه بیکاری جوناست فتنهی بی هیجانی جوناست فتنه بی حوصلگی جووناست فتنه نبود امید در جووناست فتنه بی هدفی خووناست به قران ده تا از جوونا رو جمع کنین بپرسین فتنه چیه نمیگن چیه میگن هااااااااا فتنه همون فتنه ی ۸۸ این یعنی اینکه فتنه رو میشناسن اما نه در این حد که الان دغدغه اونا فتنه باشه فقط و فقط افراط و تفریط داره جامعه رو رو به زوال میکشونه چاکر سر دبیرم هستیم

سیدابولفضل یکشنبه 21 دسامبر 2014 - 12:08 ب.ظ

ای بابا یعنی چی سردبیر این چه نظراتی که اخه شما منتشر می کنید

آقای صالحی لازم است خدمتت بگم اگه یادت باشه ۵سال پیش بعد از فتنه سال ۸۸تا ی مدت کسی جرات نداشت از این سران فتنه که خدا لعنتشون کنه حرف بزنه و این افراد پیش همه مردم ایران منفور بودند اما ی مدت که گذشت تفکراتی امثال شما گفتند دیگه فتنه رو بیخیال شیم که بیخیال شدیم و آخزش این شد که بعد از چند سال دوباره روبان سبز رو مچ دستشون بستند و گفتند زنده باد موسوی و کروبی
آره اگه بگیم بیخیال اونا بیخیال نمیشن پس بهتره بگیم تا مبادا ی عده جوون دوباره گول اونارو بخورن

محمد علی علا ئی یکشنبه 21 دسامبر 2014 - 8:51 ب.ظ

باسلام وبادرود بر سپاه و بر شهید واین سرود
بر کسانی که به لب داشتند دعا با فضل وجود
افرین ومرحبا بر شاهدانی که بما دادند غنود
با صفا وبا وفا کور کرده چشمان نادان وحسود
منکه نشاخته سپاه را رخ نموده در نقاب
با دروغ وبا خطا جان ودلم گشته کباب
حکومت اسلام یاد اور روح ا…………
بنما نثار روحش الحمد وقل هو و ا…….
باتشکر والسلام بر پیرو خط امام
گر کج امد قافیه مارا ببخش با یک سلام

م-ا دوشنبه 22 دسامبر 2014 - 9:41 ق.ظ

درود بر آیت الله خاتمی و شیرمردانی که از نظام و انقلاب دفاع می کنند ، بعضی ها جاهلانه و یا مغرضانه می گن فتنه سال ۸۸ تموم شد ، باید به این آقایان گفت سال ۸۸ و فتنه آن گذشت اما فتنه گران همیشه وجود دارند و فتنه برپا می کنند ، مگر چشمان مردم خدای ناکرده کور است و فتنه گری را نمی بینند ، مسئله آب و نان و دیگر مشکلات وجود دارد اما این دلیل نمیشود که نظام با فتنه گران برخورد نکند ، زشت است که بعضی ها با بزرگ نمایی مشکلات قصد حمایت از فتنه گران را دارند

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی