یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024

کتاب مناظره دکتر و شیخ پیرامون بحث های علمی مابین شیخ ابراهیم عثمان و چند تن از برادران دیگر اهل سنت و دکتر شجاعی فرد می باشد.هدف فرهنگ نیوز از بیان این مناظرات ، شیعه کردن برادران اهل سنت نمی باشد و تنها مطرح کردن یک بحث علمی است.لذا مخاطبان گرامی می توانند با نظرات […]

کتاب مناظره دکتر و شیخ پیرامون بحث های علمی مابین شیخ ابراهیم عثمان و چند تن از برادران دیگر اهل سنت و دکتر شجاعی فرد می باشد.هدف فرهنگ نیوز از بیان این مناظرات ، شیعه کردن برادران اهل سنت نمی باشد و تنها مطرح کردن یک بحث علمی است.لذا مخاطبان گرامی می توانند با نظرات خود در این بحث شرکت کنند.
why-sunni-muslims-pray-in-the-package

به گزارش انارما،نحوه نماز خواندن در شیعه و سنی تفاوت هایی جزئی داردبه طور مثال دست بسته نماز خواندن اهل سنت و یا آمین گفتن پس از ولاالضالین.در این بخش به مناظره صورت گرفته در این مورد بین دکتر و شیخ النجدی (از علمای اهل سنت) خواهیم پرداخت:

دکتر: اگر در كتب حدیث صحیح مسلم و بخاری بگردید فقط یك حدیث از قول ابوهریره در مورد آمین پس ا ز الضالین است . بخاری حدیث 740 ج 2 صفحه 248 و حدیث 5/41 ج 13 صفحه 318 و كسی دیگری مطلبی ذكر نكرده است این در حالیست در جای دیگر داریم سوره حمد قرائت است ، دعا نیست كه آمین بگوییم نظر شما چیست؟ البته شیخ ابراهیم می دانند تكلیف حدیث هایی كه فقط ابوهریره نقل كرده چیست.

شیخ حمید النجدی: بالاخره سنت است.

دکتر: اما ظاهراً سنت نیست چون در تعلیم نماز كه جبرئیل برای پیامبر انجام داده و در بخاری هم آمده است آمین ندارد در همین تعلیم، تكتف یعنی دست روی دست گذاشتن هم نداریم.

شیخ حمید النجدی : البته برای تكتف اختلاف زیاد است و عده ای قائل به آن ن یستند چون سند محكمی هم ندارد اما در مورد آمین همه مذاهب اهل تسنن می گویند.

دکتر: به نظر شما اگر این ذكر جزء نماز بود، چطور در نماز ظهر و عصر این ذكر را نداریم.

شیخ حمید النجدی: امام جماعت می گوید و كفایت می كند.

دکتر: آیا مورد مشابه دیگری دارید كه در نمازی سنت باشد و در نماز دیگر نه اگر هست بفرمایید.

شیخ حمید النجدی: اجازه بدهیم از این ها بگذریم چون آمین و تكتف چندان مهم نیست.

دکتر: پس قبول بفرمایید كه جزء نماز نیست.

شیخ حمید النجدی: گفتم مهم نیست بگذریم.

دکتر: پس تكتف و آمین جزء نماز نیست.

شیخ حمید النجدی: مورد بعد چیست؟

دکتر: البته من فكر می كنم اگر شما به بدعت معتقد هستید این عمل نماز را باطل می كند چون آمین كلمه عربی نیست بلكه عبری است و در عربی آمین ندارد.

شیخ حمید النجدی: تا نماز ما را كاملاً باطل نكرد هاید برویم بحث بعد.

منبع:فرهنگ

دیدگاه کاربران

احمد شهید... چهارشنبه 14 ژانویه 2015 - 10:23 ب.ظ

احتمالا شیخ حمید النجدی روحانی کم سواد و بیسوادی هست…یک میلیارد مسلمان الان دارند با دست بسته نماز میخونند…اگر با این چندتا جمله میشد این عمل رو ثابت کرد ک باطل است ، الان همه قانع شده بودند و.دست نمی بستند…اهل سنت هم دلایل محکمی دارد برای شریعت…هر دم بیلی نیست ک یک روحانی در یک مناظره دو دقیقه ای شکست رو پذیرا باشد…

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی