سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ | Tuesday 21 May 2024

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: طرح همیاران آب در سطح استان کرمان در راستای مشکل کم‌آبی استان مطرح شد و تا کنون ۱۷ مصوبه داشته است…

۱۳۹۳۰۶۱۹۰۰۰۴۸۴_PhotoA

به گزارش انارما به نقل از فارس، محمود صفرزاده پیش از ظهر دیروز  در نشست شورای آب استان کرمان اظهار داشت: طرح همیاران آب در سطح استان کرمان در راستای مشکل کم‌آبی استان مطرح شد و تا کنون ۱۷ مصوبه داشته است.

صفرزاده گفت: نه تنها در سطح استان کرمان بحران آب وجود دارد، بلکه بر‌اساس شاخص‌هایی که ما در مورد برداشت از منابع آب تجدیدپذیر حتی دینامیک و استاتیک داریم، می‌توان گفت، در حال حاضر در استان کرمان یک فاجعه زیست‌محیطی رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: به طور مثال ما در شهرستان انار از عمق ۲۸۰ متری یا ۳۰۰ متری آب را استحصال می‌کنیم و عده‌ای از مالکان زمین‌های زراعی هم چاره‌ای ندارند و برای مدیریت‌ وضع موجود و نجات باغ‌های خود اقدام به احداث آب‌ شیرین‌کن می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان عنوان کرد: این آب شیرین‌کن‌ها پساب زیادی دارند و تقریبا ۵۰ درصد آبی که از چاه‌ها استحصال شده تبدیل به پساب می‌شود.

وی بیان کرد :تعدادی‌ دیگر از مالکان و مجاوران چاه‌ها، دغدغه‌‌هایی در زمینه ‌پساب تولیدی دارند که هم خاک و آب را مجدد شور کرده و هم ای‌سی آب را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی