چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024

سیزدهمین قاب ماه عسل رمضان ۹۵، با نمایش زندگی متفاوت پهلوان ذاکر به اتمام رسید که برای نسل جوان جذابیت های متفاوتی داشت.

به گزارش انارما ؛ حیدر ذاکری فرزند اسماعیل که از ده سالگی در باشگاه دخانیات ورزش می‌کند. وی در برنامه ماه عسل از سن خود شروع کرد و گفت: من صد سال سن دارم که علیخانی با تعجب عنوان کرد: شناسنامه شما رو دیدم؛ تولد شما سال ۱۲۹۸ بود؟!

خواهر زاده عمو حیدر گفت: من در اصفهان زندگی می‌کنم و با توجه به این دوری، از زندگی دایی خیلی خبر نداشتم؛ تا اینکه چند روز پیش با فیلم و سی دی هایی که دیدم، دایی خود را به عنوان قهرمان زندگی خود شناختم.

با مراسمی که برگزار کردیم متوجه شدم که همه دایی من را می‌شناختند اما خانواده خودش، حتی مادرم از جزئیات زندگی ایشان خبر نداشتند.

در ادامه پس از پخش مستندی از زندگی عمو حیدر، او گفت: از ده سالگی به زورخانه رفتم. با اینکه سنم کم بود. الان، جوانان نمی‌توانند کار من را انجام بدهند اما قدرتی که من دارم، خدایی است.

علیخانی از عمو حیدر پرسید: چه زمانی دلت شکسته؟ او گفت: زمانی که بی عدالتی را می‌بینم؛ به خصوص اینکه این بی عدالتی از طرف دوست باشد .

حضور پهلوان 100 ساله در «ماه عسل»/ درس زندگی مادر 85 ساله برای مردم

علیخانی از پدر عمو حیدر پرسید و وی گفت: پدرم نیز از خودم بهتر بود، در ۱۱۰ سالگی فوت کرد.

خواهرزاده‌ عمو حیدر، گفت: از اینکه ایشان را نشناختم، ناراحت هستم. حتی دایی یک روزی به ما می گوید، من با آقای طالقانی قرار دارم اما ما قبول نکردیم.

بعد از این صحبت ها، محمدرضا طالقانی طی تماسی با برنامه «ماه عسل» گفت: آقای علیخانی به شما تبریک می‌گم، که پهلوان ذاکری را آورده اید. مردی که ۷۵ سال در ورزش باستانی حضور دارد و سن ایشان را  من تایید میکنم و با وجود اینکه برای افطار مهمان دارم، ولی در حال تماشای برنامه شما هستم.

حضور پهلوان 100 ساله در «ماه عسل»/ درس زندگی مادر 85 ساله برای مردم

عمو حیدر در پایان گفت: زندگی یکنواخت آدم را پیر میکند. تمام خلایق را دوست دارم و دلیل عمر طولانی من ورزش است و از تنها چیزی که بدم می آید مادیات است .

در ادامه فیلم و عکس مراسم ورزش باستانی در زورخانه شهدای انارکی محمدی انار با شرکت ورزشکاران جوان و پیشکسوتان و با حضور پهلوان ۱۰۰ساله حیدر ذاکری را ببینید.

IMG_8834-624x416

IMG_8838-416x624

IMG_8876-624x416

 

 

ورزش باستانی توسط پهلوان ذاکر ۱۰۰ ساله در زورخانه شهدای انارکی محمدی شهرستان انار /خرداد۹۵

 

دیدگاه کاربران

نام و نام خانوادگي دوشنبه 20 ژوئن 2016 - 10:24 ق.ظ

سلام
یعنی پهلوان ذاکری اهل انار هستند؟؟؟

سردبیر دوشنبه 20 ژوئن 2016 - 10:36 ق.ظ

سلام/
خیر ایشون کرمانی هستند.

غریبه دوشنبه 20 ژوئن 2016 - 3:32 ب.ظ

باسلام احسنت
ز نیرو بود مرد را راستی که سستی کژی زاید و کاستی

پاسدار دوشنبه 20 ژوئن 2016 - 5:28 ب.ظ

این همایش چپی های انار هست .تا مراسم پهلوانی

ناشناس دوشنبه 20 ژوئن 2016 - 7:54 ب.ظ

باسلام
عمو حیدر ذاکری اصالتا ازعشایر ایل خمسه طایفه باصری است که تمام اقوامش بیشتر در شیراز مرودشت وجهرم هستند که شاید خودش هم کمتر اطلاع داشته باشد در زمان شاهان قاجار والدینش به کرمان هجرت میکنند
نویسنده این متن مجتبی مردانی هستم واین هم شماره همراه من اگر از بستگانش کسی دوست دارد که بیشتر باهم اشنا یی داشته باشیم میتواند تماس بگیرد
۰۹۱۷۷۹۱۲۹۸۲

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی