سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در جمع دانشجویان کرمانی با گلایه از مسئولان اجرایی استان کرمان گفت: چرا باید یک چهره حوزوی و دانشگاهی که خطیب نماز جمعه است بدون استقبال روحانیت و طلاب باشد و همیشه عموم مردم تقدیر …

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در جمع دانشجویان کرمانی با گلایه از مسئولان اجرایی استان کرمان گفت: چرا باید یک چهره حوزوی و دانشگاهی که خطیب نماز جمعه است بدون استقبال روحانیت و طلاب باشد و همیشه عموم مردم تقدیر ...

به گزارش “انارما” به نقل از سرویس سیاسی ” آرمان کرمان” آیت الله سید احمد خاتمی در جمع دانشجویان بسیجی در قم  با گلایه از مسئولان اجرایی استان کرمان گفت: مسئولان دانشگاههای استان کرمان چه توجیهی دارند که در طول این ۱۰ سال بنده را جهت سخنرانی دعوت نکردند؟ نماینده ولی فقیه چه توجیهی دارد؟ بنده چندبار به دعوت بسیج دانشجویی به کرمان آمدم اما سوالم این است که مسئولین اجرایی در این عرصه کجای کار هستند؟ لطفا توجیه نکنند که ما دعوت کردیم شما قبول نکردید! چرا باید یک چهره حوزوی و دانشگاهی که خطیب نماز جمعه است بدون استقبال روحانیت و طلاب باشد و همیشه عموم مردم تقدیر کنند؟
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: بنده تصمیم گرفتم این موضوع را در جمع شما دانشجویان بسیجی مطرح کنم و منتظر واکنش مسئولان هستم البته این واکنش نباید توجیه گرانه باشد من به دنبال پرونده درست کردن نیستم ولی شما جامعه دانشگاهی لحاظ کنید که این ۱۷ سال چقدر چهره های دگر اندیش در دانشگاه از طریق مسئولان اجرایی استان دعوت شده اند اما بنده دعوت نشده ام البته من برای رای جمع کردن نیازی به دعوت ندارم و به نظرم نیازی نیست برای دانشگاهیان سخنرانی داشته باشم زیرا دانشگاهیان را افرادی با بصیرت می دانم.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به موضوع نشست اظهار داشت: موضوعی که برای این نشست درنظر گرفته شده است موضوع امر به معروف و نهی از منکر است در این باره سخن زیاد است ابتدا باید معروف و منکر را شناخت و آن چیزی که بدیهی است این است که تقویت نظام برجسته ترین معروف و تضعیف نظام اسلامی از مصادیق برجسته منکر می باشد.
وی در رابطه با نقش دانشگاه در روند حرکت نظام عنوان کرد: آن چه در جمع دانشگاهیان می توان گفت این است که دانشگاه چگونه می تواند نظام اسلامی را تقویت کند و چه دانشگاهی در مسیر تضعیف نظام حرکت می کند و این یک بحث کاملا فنی و تخصصی است.
خودباختگی در جامعه دانشگاهی به تضعیف نظام می انجامد
آیت الله خاتمی ادامه داد: من عرضم را اینگونه مطرح می کنم که در عرصه دانشگاه خطری را که باید مطرح کرد خطر خودباختگی است یعنی تضعیف نظام در دانشگاه بدین صورت است که جوانان در مسیر خودباختگی چه در بعد فردی و چه در بعد ملی قرار بگیرند.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در توضیح منکر گفت: از منکر شروع می کنم طبق آیات قرآن کریم اگر جامعه ای به سمت ضد ارزش های گذشته برود این خودباختگی است در آیه ۱۴۹ سوره آل عمران گفته می شود اگر تحت تاثیر بیگانگان باشید شما را به عقب برمی گردانند و این یعنی ارتجاع همچنین در آیه ۱۰۰ این سوره آورده شده است اگر از بیگانگان حرف بشنوید شما را به ضد ارزشهای گذشته بر می گردانند؛ اگر شما به ارتجاع برگشتید شما زیان می کنید خدا زیان نخواهد کرد بنابراین ضد ارزش و منکر در عرصه دانشگاهی این است که بخواهند ضد ارزش های زمان طاغوت را زنده کنند این همان نفوذ است نفوذی که مقام معظم رهبری به عنوان یک خطر از آن یاد کردند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز افرادی می خواهند دانشگاه را به سمت و سوی طاغوتی بودن سوق دهند که این افراد روشن فکرانی هستند که دانشجویی را مترادف با بی دینی و غیرمذهبی بودن می دانند که در زمان طاغوت اینگونه بود و در آن زمان دانشجوی خانومی که چادری بود را مرتجع می دانستند و همچنین اردوهای مختلط از رایج ترین مسائل دانشگاههای طاغوت بود.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان رهبری تصریح کرد: از حدود یکسال قبل مقام معظم رهبری چندین بار به بحث اردوهای مختلط اشاره کردند و صراحتا با آن مخالفت کردند با این حال در یکی از دانشگاهها یکی از روسای دانشگاه گفته است ما باید شیوه تعامل را به دانشجویان یاد بدیهم این واقعا حرف خنده داری است این یعنی دختر و پسر نامحرم حریم نامحرمی را بشکنند.
آیت الله سید احمد خاتمی در ادامه گفت: اینکه رهبری مدام از خطر نفوذ می گویند، نفوذ که شاخ و دم ندارد، تابلو ندارد همین که به گونه ای عمل کنند که کسی که مذهبی است استثنا شود یک مدل ساده نفوذ است
زمان طاغوت هم دانشجویان متدین را افراطی و تندرو می‌خواندند
وی تشریح کرد: من این را قبول ندارم که دانشگاه ما به سمت بی دینی می رود، دانشگاههای ما دانشجویان متدین بسیاری دارند و باید مراقب باشیم این دانشجویان متدین را افراطی و تندرو نخوانند؛ زمان طاغوت هم به همین صورت بود کسانی که پای دین و ارزش های دین ایستاده بودند را تندرو می گفتند و این نماد بارز نفوذ است.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: یکی دیگر از جلوه های ارتجاع زمان طاغوت انزوای اسلام شناسان واقعی بود مطهری ها، مکارم ها، سبحانی ها و بزرگانی که کتابهایشان مطرح بود در دانشگاه جایگاهی نداشتند؛ متاسفانه امروز در جامعه میانه روی را یک ارزش تلقی می کنند با این تفسیر که حساس نباشید، برخی اینقدر مشتاق رابطه با آمریکا هستند که می خواهند مردم را توجیه کنند مرگ بر آمریکا نگویند؛ البته اینجا سخن از شعار نیست سخن از فرهنگ است؛ عده ای به اصطلاح روشنفکر می گویند امروز کشورآباد نخواهد شد مگر با مذاکره با آمریکا و بعد از برجام خواهان شکستن تابوی ارتباط با آمریکا هستند.

سید احمد خاتمی ابراز داشت: کسانی که می خواهند فرهنگ استکبارستیزی را کم رنگ کنند بدانند استکبارستیزی از قرآن است، اجتنبو الطاغوت یعنی مرگ بر آمریکا در قرآن کریم ابتدا کفر به طاغوت مطرح می شود سپس ایمان به الله؛ برخی می خواهند کفر به طاغوت را کم رنگ کنند این ارتجاع و شیفتگی به فرهنگ غرب است.
برخی جریان ها اگر قدرت پیدا کنند در هر شهری روحانیت را بر دار می کشند
وی افزود: از جلوه های دیگر نفوذ و ارتجاع می توان به تز اسلام منهای روحانیت اشاره کرد که تز بسیار خطرناکی است و این به معنای طب منهای طبیب است؛ دیده می شود که روحانیت بی تفاوت و ضد انقلاب مورد هجمه نیستند بلکه روحانیت خط امام و ولایت مورد هجمه قرار می گیرند و گویا برخی جریان ها اگر قدرت پیدا کنند در هر شهری چوبه ای دار برپا می کنند و شهیدفضل الله نوری ها را بر دار می کشند.
امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: هم در عرصه فردی و هم در عرصه ملی باید خودباوری داشته باشیم و این تنها با باورهای دینی امکان پذیر است یعنی با توکل بر خدا می توان به خودباوری فردی و ملی رسید پس به هر میزان جامعه را به سمت دین و معنویت ببریم به همان میزان به سمت خودباوری ملی و فردی کشیده می شویم.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

گنجی یکشنبه 24 جولای 2016 - 2:37 ب.ظ

درود و سلام بر آیت الله سید احمد خاتمی نماینده محترم و شجاع مجلس خبرگان – آقای سید یحیی جعفری به خاطر خوش آمد جناح دولت بی تدبیر و ناامید حرفهای خوش امد اینها را میگوید و از سید احمد خاتمی به کرمان دعوت دعوت نمیکند تا اینها بدشان نیاید اخر الزمان شده …

خاتون یکشنبه 24 جولای 2016 - 5:21 ب.ظ

ایول دمت گرم موافقم باهات خصوصا با این که دولت بی تدبیر و ناامید

نام و نام خانوادگي یکشنبه 24 جولای 2016 - 9:02 ب.ظ

سایتی که یک دنده باشه بهتره طرفدار همین خاتمی باشه.انتقادپذیر باشید.

ارش67 یکشنبه 24 جولای 2016 - 9:04 ب.ظ

درود بر ایت الله خاتمی عزیز و بزرگوار.

م - ا یکشنبه 24 جولای 2016 - 11:25 ب.ظ

تا کنون چندین مرتبه آقای سیدیحیی جعفری از رئیس دولت قبل بدگویی کرده و یک جانبه به قاضی رفته است ، ما کار نداریم که آقای احمدی نژاد چه تفکری دارد اما چرا کارهای بزرگ او مانند ساخت مساکن مهر ، هدفمندی یارانه ها ، سهمیه بندی سوخت ، اعطای وامهای مهر ، پیشبرد مسئله هسته ای و استکبارستیزی و دیگر کارهای مثبت او را نادیده گرفته و هر چه کم و کاستی در این دولت وجود دارد همه را به گردن احمدی نژاد و دولت قبل می اندازند ، انصاف هم خوب است

محسن دوشنبه 25 جولای 2016 - 6:56 ب.ظ

هر موقع امثال شما کارهای بزرگ دولت یازدهم رو دیدید و یک جانبه به قاضی نرفتین سید یحیی جعفری هم این کار رو میکنه

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی