شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 18 May 2024

کارشناس طب سنتی با بیان اینکه بالا بودن دمای محیط در تابستان باعث غلیان صفرا و پرخاشگری می‌شود، گفت: در تابستان باید از مصرف غذاهای دیرهضم پرهیز کنیم.

به گزارش ” انارما”  محمود خدادوست، کارشناس طب سنتی  ضمن بیان اینکه آب و هوا یکی از اصول شش‌گانه طب تندرستی است، گفت: در طب سنتی برای حفظ سلامتی متناسب با هر فصل تدابیر و توصیه‌هایی وجود دارد که از جمله فصل تابستان و گرم سال می‌توان نام برد.

 

کارشناس طب سنتی  با اشاره به اینکه به دلیل گرمی هوای محیط جریان خون بیشتر به سمت بیرون سوق پیدا می‌کند، افزود: در این صورت طبیعتاً جریان خون در دستگاه گوارش کند‌تر می‌شود که باعث ضعف این قسمت از بدن می‌شود.

 

خدادوست گفت: بهتر است در این فصل غذاهای دیرهضم یا لزج مصرف نشود زیرا در توان هضمی دستگاه گوارش نیست وباید از غذاهای سبک و زودهضم استفاده شود.

 

بالابودن دمای محیط در تابستان باعث غلیان صفرا و پرخاشگری می‌شود

خدادوست، افزود: علاوه بر آن بالابودن دمای محیط باعث غلیان صفرا و تولید خلط صفرا در بدن می‌شود که مشکلاتی از جمله داغی، گرما، از کوره در رفتن، پرخاشگری و غیره می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در این شرایط باید بیشتر از شربت‌های خنک مثل آب‌های پرتغال، زرشک، انار، گیلاس و هندوانه استفاده شود، تأکید کرد: در این صورت میزان تولید خلط صفرا و حرارت کبد کاهش یافته و علائم هیجانی نیز تقریباً از بین می‌رود.

 

کارشناس طب سنتی در پایان بیان کرد: از طرف دیگر به دلیل گرمای تابستان و غلیان خلط صفرا رطوبت بدن نیز تحلیل می‌رود که ضرورت مصرف آب مهم است.

 

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی