یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024

واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان انار در خصوص آفت پروانه میوه خوار پسته اطلاعیه ای به شرح زیر منتشر کرد:

واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان انار در خصوص آفت پروانه میوه خوار پسته اطلاعیه ای به شرح زیر منتشر کرد:

به گزارش ” انارما” واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان انار در خصوص آفت پروانه میوه خوار و  آﻓﺖ ﺳﻨﮏ پسته اطلاعیه ای به شرح زیر منتشر کرد:

باغداران محترم شهرستان انار

به استناد بررسیهای انجام شده، معیار مبارزه علیه آفت پروانه میوه خوار پسته زمانی که دوسوم دانه های پسته تشکیل شده باشد اعلام میگردد. پس از اطمینان از حضور آفت در باغات نسبت به مبارزه با این آفت به روش زیر اقدام نمائید:

متاسیستوکس به میزان یک و نیم لیتر در هزار لیتر آب

در صورت عدم دسترسی به سم متاسیستوکس از سم زولون دو و نیم لیتر به همراه روغن دو و نیم لیتر در هزار لیتر آب فقط برای سال جاری می توان استفاده نمود.

عدم رعایت زمان مناسب برای مبارزه شیمیایی با این آفت در باغات آلوده باعث ایجاد خسارت می گردد.

توجه:

لازم به ذکر است باغاتی که درختان مسن و هم چنین باغاتی که  جمعیت قابل توجهی از آفت را در سال گذشته داشته اند بیشتر در معرض آلودگی هستند، حتماً نسبت به مبارزه با این آفت در سال جاری اقدام نمایند . برای اطمینان از حضور آفت و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن ۳۴۳۸۲۷۰۰ در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید.

باغداران محترم شهرستان انار

ﺑﺮ اﺳﺎس ﮔﺰارﺷﺎت رﺳﯿﺪه در ﺧﺼﻮص ﻣﺸﺎهده آﻓﺖ ﺳﻨﮏ در ﺑﻌﻀﯽ ﺑﺎﻏﺎت  ﻻزم اﺳﺖ، پس از اﻃﻤﯿﻨﺎن از ﺣﻀﻮر ﺟﻤﻌﯿﺖ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮجه آﻓﺖ در ﺑﺎﻏﺎت و ﯾﺎ ﻣﺸﺎهده اوﻟﯿﻦ ﻋﻼﺋﻢ ﺧﺴﺎرت ﻧﺴﺒﺖ به ﻣﺒﺎرزه ﺑﺎ اﯾﻦ آﻓﺖ به روش زﯾﺮ اﻗﺪام ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ:

ﻓﻨﯿﺘﺮوﺗﯿﻮن ۵/۱- ٢ ﻟﯿﺘﺮ به همراه ۲ ﺗﺎ ۳ ﻟﯿﺘﺮ روﻏﻦ وﻟﻚ در هزار ﻟﯿﺘﺮ آب

نکته:

در صورتی که جمعیت آفت مذکور در باغ خیلی زیاد باشد می توان از سم افوریا به نسبت ۳۰۰ سی سی در هزار لیتر آب استفاده نمود، گرچه موفقیت سم افوریا در جمعیت های بالای سنک به ثبت رسیده ولی استفاده از آن کلیه آفات را کنترل نکرده و تلفات دشمنان طبیعی را خواهیم داشت.

ﺳﻤﭙﺎﺷﻲ در ﻣﻨﺎﻃﻘﻲ اﻧﺠﺎم ﮔﺮدد که از ﻣﺮحله ﮔﺮده اﻓﺸﺎﻧﻲ ﮔﺬﺷته و دانه ها تشکیل شده باشند (اﺻﻄﻼﺣﺎ ارزﻧﻮ باشند) .

از آن جهت که درﺻﻮرت ﺣﺬف ﻋﻠﻒ های هرز اﻣﻜﺎن رﯾﺰش ﺳﻨﻚ به ﺧﻮشه های پسته وﺟﻮد دارد، ﻻزم اﺳﺖ از ﺣﺬف (ﺗﯿﻠﺮ ﻛﺮدن) آنها ﺧﻮدداری ﻧﻤﻮده و درﺧﺼﻮص زﻣﺎن ﺣﺬف ﻋﻠف های هرز ﺣﺘﻤﺎ ﺑﺎ ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن ذﯾﺮﺑﻂ ﻣﺸﻮرت ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ. ﻻزم به ذکر اﺳﺖ در زمان ﻣﺒﺎرزه ﻋلیه آفت مذکور علفهای هرز هم ﺳﻤﭙﺎﺷﻲﺷﻮﻧﺪ. ﺑﺮای اﻃﻤﯿﻨﺎن از ﺣﻀﻮر آﻓﺖ و ﯾﺎ ﮐﺴﺐ اﻃﻼﻋﺎت ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺑﺎ شماره تلفن ۳۴۳۸۲۷۰۰ درساعات اداری تماس حاصل فرمایید.

ستاد شبکه مراقبت و پیش آگاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان انار

واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان انار

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی