چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024

همکاری بین ایران و ترکیه به دلیل سنخیت‌ها و هماهنگی‌های فرهنگی و البته رابطه پایدار و خوبی که بین دو کشور وجود دارد، بسیار آسان‌تر است

به گزارش انارما،مهدی ایرانی  در نشست هیئت بازرگانی ترکیه با اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: همکاری بین ایران و ترکیه به دلیل سنخیت‌ها و هماهنگی‌های فرهنگی و البته رابطه پایدار و خوبی که بین دو کشور وجود دارد، بسیار آسان‌تر است.

 انرژی خورشیدی

وی با اشاره به برخی از مزیت‌های استان کرمان افزود: زیرساختارهای بسیار مطلوبی از جمله جاده، برق، بهداشت، آموزش و … در استان کرمان داریم و همچنین جمعیت مصرف کننده رو به رشد و بزرگ‌ترین جمعیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از دیگر مزیت‌ها به شمار می‌رود.

ایرانی تصریح کرد: استان کرمان تبدیل به استان دانشگاهی شده که بیش از ۱۵۰ هزار دانشجو در استان وجود دارد.

بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ‌های ساختمانی و تزئینی در کشور هستیم

وی با اشاره به اینکه کرمان بهشت معادن ایران است، اظهار کرد: بزرگترین مجموعه مس و آهن را در استان کرمان داریم و بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ‌های ساختمانی و تزئینی هستیم.

عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: ایران و به ویژه استان کرمان بزرگ‌ترین تولیدکننده پسته و همچنین جزء دو یا سه تولیدکننده بزرگ خرما در دنیا است.

وی افزود: تولید محصولات گلخانه‌ای در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان و محصولات خارج از فصل در بخش‌هایی از استان که ارتفاع نزدیک به ۵۰۰ متر از دریا و تقریبا حالت نیمه گرمسیری در تمام سال دارند، از دیگر مزیت‌های استان است.

کرمان؛ بهترین تولیدکننده اسانس گیاهان معطر و دارویی

ایرانی تصریح کرد: استان کرمان بهترین تولیدکننده اسانس گیاهان معطر و دارویی است.

وی در ادامه اظهار کرد: با توانایی های کشاورزی و صنعتی کشور ترکیه آشنا هستیم و بنابراین تجارت و صادرات و واردات بین دو کشور دوست و همسایه ایران و ترکیه بسیار تا بسیار جا برای توسعه و گسترش دارد.

ایرانی اظهار کرد: در زمینه‌های منسوجات و بافتنی‌ها، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، فرآوری چرم، محصولات بهداشتی و آرایشی، صنایع پایین دستی مس و آهن امکان همکاری و سرمایه‌گذاری بین استان کرمان و ترکیه وجود دارد.

عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به صادرات برق از ایران به ترکیه دارد، تاکید کرد: کرمان بهشت کسانی است که بخواهند از انرژی خورشیدی برای تولید برق استفاده کنند.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی