سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024

حجت الاسلام حسین جلالی گفت: اخذ مالیات های سنگین بر دلار احتکاری راهکار تثبیت و کاهش قیمت دلار است.

به گزارش ” انارما ” ؛ شامگاه گذشته ۲۲ مهرماه حجت الاسلام دکتر حسین جلالی نماینده مردم  انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم شهرستان انار با موضوع پیمان‌سپاری ارزی از صادرات پسته ، اظهار کرد: متاسفانه قوانین بانک مرکزی خلق‌الساعه بوده و ثبات و ماندگاری ندارد، که این موضوع سبب هرج و مرج در بازار صادرات و بی اعتمادی به قوانین صادرات شده است.

وی با اشاره به اینکه صادرکنندگان کشور روی قوانین گذشته، پسته را صادر می‌کنند، اما ممکن است فردا با بخشنامه جدید مواجه شوند، که این روند، کار را قفل می‌کند ابراز کرد: با وجود مشکلاتی که گریبان اقتصاد را گرفته بانک مرکزی باید موقعیت تولیدکننده و صادرکننده را درک و رعایت کند.

نماینده مردم  انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نقدینگی در کشور ما زیاد است و تا زمانی که این نقدینگی به سوی تولید هدایت نشود وضعیت به همین منوال است و سمت هر کالایی برود، قیمت آن افزایش می یابد.

حجت الاسلام حسین جلالی گفت: اخذ مالیات های سنگین بر دلار احتکاری راهکار تثبیت و کاهش قیمت دلار است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این کالا می تواند خودرو، سکه، دلار، زمین  یا مسکن باشد، افزود: باید برای این پنج کالا مالیات عایدی بر سرمایه تعلق گیرد وگرنه کسی سمت کار تولیدی نخواهد رفت و از طرفی کسی که ۸۰ درصد دلار را احتکار کرده است، مجبور به دادن مالیات شود، مسئله حل می شود و قیمت کالا پایین می آید.

جلالی تصریح کرد: متاسفانه دولت این کار را نمی کند و  از این طریق برای خودشان درآمدزایی دارند، دولت از افزایش قیمت دلار گلایه مند اما خوشحال می شود چون به وسیله فروش طلا و دلار با قیمت بالا، کسری بودجه را جبران می کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر موفق شویم قانون مالیات سنگین بر این پنج کالای احتکاری زمین، مسکن، خودرو، دلار و سکه در نظر بگیریم اینها به طرف تولید می روند و جهش تولید هم صورت می گیرد و قیمت ها هم کاهش می آید.

حجت الاسلام حسین جلالی همچنین در مورد عزل و نصب‌هایی که در حوزه مدیریتی صورت می‌گیرد، گفت: دخالتی در این عزل و نصب‌ها نداریم؛ اما به معنی رها کردن این اتفاق نیست بلکه تنها بر سه موضوع خط قرمز خواهیم داشت که آن سه مورد ، فساد اخلاقی ، فساد مالی و فساد فکری است و با هر مسئولی که این فسادها را داشته باشد به طور جد عزل و کنار خواهیم گذاشت در غیر این صورت مسئولینی که سلامت مالی و اخلاقی و فکری داشته باشند ولو از هر جناحی باشند و به مردم خدمت کنند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی