سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024

علیرغم وجود مشکلات و موانع موجود در روند جذب سرمایه گذاری در سنوات گذشته و وضعیت نامناسب اقتصادی از جمله تک محصولی، به نظر می رسد، جذب سرمایه گذار و مشارکت بخش خصوصی بابهره گیری ‏ازنیروهای بومی منطقه بتواند کمک زیادی به بهبود اوضاع فعلی و ایجاداشتغال مستقیم در شهرستان را به سرانجام برساند.

به دنبال انتشار مطالبی در فضای مجازی در خصوص احداث کارخانه کاشی در انار با پیگیری های انارما مشخص شد تاکنون هیچ اقدام عملی از سوی سرمایه گذاران برای احداث کارخانه کاشی در انار صورت نگرفته است.

📍به گزارش ” انارما ” ؛ برای احداث کارخانه تولید کاشی و سرامیک در شهرک صنعتی و بیرون از شهرک صنعتی شهرستان انار چندین متقاضی از شهرستان یزد و رفسنجان تقاضای خرید ۲۰هکتار زمین را داشته اند.
📍علیرغم وجود مشکلات و موانع موجود در روند جذب سرمایه گذاری در سنوات گذشته و وضعیت نامناسب اقتصادی از جمله تک محصولی، به نظر می رسد، جذب سرمایه گذار و مشارکت بخش خصوصی بابهره گیری ‏ازنیروهای بومی منطقه بتواند کمک زیادی به بهبود اوضاع فعلی و ایجاداشتغال مستقیم در شهرستان را به سرانجام برساند.

📍متولی احداث کارخانه در مصاحبه با انارما گفت: محل اجرای این پروژه،در ۸کیلومتری شهر انار و بعد از شهرک صنعتی شهرستان واقع شده است. اثرات مهم و برجسته مربوط به احداث کارخانه کاشی و سرامیک به منظور تجزیه و تحلیل اثرات ناشی از آلایندگی با استفاده از تجهیزات کنترل کننده آلودگی مورد بهره‌برداری وبررسی قرار گرفته است.

📍وی خاطر نشان کرد: در دوران بهره‌برداری از کارخانه، موثرترین فعالیت‌های شناسایی شده شامل فرایند دفع پسماندها، و آلایندگی ها با توجه به اینکه اداره هواشناسی جهت باد غالب شهرستان را از سمت شمال شرق به سمت جنوب غرب عنوان کرده است در کیفیت هوای منطقه و خصوصیات خاک منطقه اثر گذار نخواهد بود و پروژه با اعمال روش‌های مدیریت محیط زیست و اقدامات اصلاحی قابل اجرا می باشد.

⚠️اما نکته قابل توجه این است که چندین مجوز طی سال های اخیر برای احداث کارخانه داده شده که تا این لحظه هیچ سرمایه گذاری حتی یک ریال بابت خرید زمین کارخانه نپرداخته در صورتیکه یک سرمایه گذار اراده جدی برای احداث کارخانه داشته باشد طبق صحبت مسئولین مربوطه قطعا مورد حمایت در بحث اعطای تسهیلات قرار خواهد گرفت که به دلیل نبود اراده جدی از سوی سرمایه گذار تاکنون این موضوع محقق نشده است.

⚠️تامین آب کارخانه کاشی نیز یکی از مواردی است که به عنوان دغدغه جدی مطرح بوده و قطعا احداث کارخانه با فراهم کردن زیرساخت های آن و اولویت داشتن منافع شهرستان همراه خواهد بود اما متاسفانه همه این مباحث در حالی مطرح میشود که تقریبا در شرایط فعلی بحث بر سر تهدید یا فرصت بودن کارخانه نیست و درواقع خبری از ساخت کارخانه کاشی در انار به گوش نمیرسد تا جایی که امیدواریم هر چه سریعتر عملیات اجرایی احیای کارخانه کاشی انار آغاز گردد.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی