دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

با توجه به حضور گارگران فصلي ،مهاجرين و افغانه در فصل برداشت توجه به نكات بهداشتي بخصوص سرويس بهداشتي براي كارگران الزامي است توصيه اساسي اين است كه هر نوع مورد اسهالي در مردم و كارگران مشاهده شد سريعا به مركز بهداشت شهرستان مراجعه كنيد

به گزارش انار ما،در خصوص پيشگيري از بيماري  وبا  جلسه اي با نماينده و داوطلب متخصص ادارات در محل شبكه ي بهداشت شهرستان انار تشكيل گرديد.

e3

در اين جلسه رئيس مركز بهداشت شهرستان عنوان نمودند كه 25 نفر بيمار مبتلا به وبا در استان وجود دارد و استان هاي جنوب شرق سيستان بلوچستان و كرمان و هرمزگان بشدت درگير اين بيماري هستند.98 نفر در كشور مبتلا به اين بيماري هستند و سه نفر آنها فوت كردند.

ايشان در ادامه عنوان كردند انتقال بيماري از طريق آب و غذاي آلوده صورت ميگيرد.دوره ي كومن(يعني دوره نهفتگي بيماري ) يك تا دو روز ميباشد.

رئيس اداره بهداشت فرمود حدود 70درصد بيماران بدون علامت و 30درصد علامت دار ميباشد علائمي مانند اسهال آبكي شديد بدون خون و بو ميباشد و اسهال حجيم آبكي شديد شبيه آب زير برنج ميباشد.

درپايان دكتر برجي فرمودند با توجه به حضور گارگران فصلي ،مهاجرين و افغانه در فصل برداشت توجه به نكات بهداشتي بخصوص سرويس بهداشتي براي كارگران الزامي است توصيه اساسي اين است كه هر نوع مورد اسهالي در مردم و كارگران مشاهده شد سريعا به مركز بهداشت شهرستان مراجعه كنيد.

 

 

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی