پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 16 May 2024

به گزارش انارما، حجت الإسلام و المسلمین حسین ابراهیمی در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته با برشمردن اهميت كسب علم و دانش صحبت نمود. وي افزود: يكي از راهاي رسيدن به تقوا، علم آموزي و علم اندوزي است و سعي كنيم فرزندان خود را تشويق كنيم به بهتر خواندن و بيشتر يادگرفتن. در دين مبين […]

به گزارش انارما، حجت الإسلام و المسلمین حسین ابراهیمی در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته با برشمردن اهميت كسب علم و دانش صحبت نمود.

12-624x468

وي افزود: يكي از راهاي رسيدن به تقوا، علم آموزي و علم اندوزي است و سعي كنيم فرزندان خود را تشويق كنيم به بهتر خواندن و بيشتر يادگرفتن. در دين مبين اسلام نسبت به علم و دانش سنگ تمام گذاشته است و مي‌توان گفت دين اسلام تنها ديني است كه در اين رابطه سفارش به علم و يادگيري سنگ تمام گذاشته است. پيامبر اسلام(ص) از همان ساعات اوليه و اولين وحي كه به پيغمبر اسلام (ص) نازل شد سفارش به علم و يادگيري نمود.

امام جمعه افزود: علم آموزي محدوديت و بازنشستگي ندارد و از همان اول كودكي { اُطلِبُوا العِلمِ مِنَ المَهدِ اِلَی اللَّحد} تا پايان عمر بايد صرف يادگيري علم و دانش گردد. در قرآن به عنوان يك واجب و فريضه الهي به اين امر مهم (علم و دانش) اشاره شده است. پيامبر اكرم (ص) به كسانيكه دنبال يادگيري علم و دانش باشند به اين افراد برتري وي‍ژه‌اي اشاره نموده است.

خطيب جمعه انار: همه بدبختي بشر و ريشه تمام گرفتاريها جهل و ناداني است. عزيزان در شروع سال جديد تحصيلي بايد محيط خانواده محيط امني براي فرزندان در جهت كسب علم و دانش باشد و انشاءالله پدر و مادران وظيفه خود را خوب عمل كنيم و رابطه‌مان با مدرسه و معلمان بيشتر كنيم تا راه موفقيت فرزندانمان را هموار كنيم و البته به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي اين فضا بهتر شده است.

امام جمعه انار در خطبه دوم گفتند، در آستانه شهادت مظلومانه حضرت امام جواد(ع) هستيم و شهادت اين بزرگوار را خدمت همه شما عزيزان تسليت عرض مي‌نمايم .

حجت الإسلام و المسلمین حسین ابراهیمی با گرامي داشتن آغاز هفته دفاع مقدس افزود: در آستانه سالگرد آغاز جنگ تحميلي قرار داريم و ياد مي‌كنيم از همه بزرگمرداني كه تمام عزت و آرامش ما مديون آن بزرگ مردان است و ياد همه آنها را گرامي مي‌داريم و ما بايد ادامه دهندگان راه آنها باشيم . ما از اين جنگ درسهاي فراواني گرفتيم . يكي از آنها اين است كه ما بايد در همه حالها آماده باشيم و ديگر اينكه به دشمنان نمي‌شود اطمينان كرد و بايد متكي به خداوند باشيم و روي پاي خود بايستيم .

امام جمعه گفت: در آستانه ايام ذي‌الحجه هستيم ، روزهاي بزرگي است كه بايد قدر آن را بدانيم و اعمال اين روزها را انجام دهيم .

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی