دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

به گزارش انارما، حجت الإسلام و المسلمین حسین ابراهیمی در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته با برشمردن اهميت كسب علم و دانش صحبت نمود. وي افزود: يكي از راهاي رسيدن به تقوا، علم آموزي و علم اندوزي است و سعي كنيم فرزندان خود را تشويق كنيم به بهتر خواندن و بيشتر يادگرفتن. در دين مبين […]

به گزارش انارما، حجت الإسلام و المسلمین حسین ابراهیمی در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته با برشمردن اهميت كسب علم و دانش صحبت نمود.

12-624x468

وي افزود: يكي از راهاي رسيدن به تقوا، علم آموزي و علم اندوزي است و سعي كنيم فرزندان خود را تشويق كنيم به بهتر خواندن و بيشتر يادگرفتن. در دين مبين اسلام نسبت به علم و دانش سنگ تمام گذاشته است و مي‌توان گفت دين اسلام تنها ديني است كه در اين رابطه سفارش به علم و يادگيري سنگ تمام گذاشته است. پيامبر اسلام(ص) از همان ساعات اوليه و اولين وحي كه به پيغمبر اسلام (ص) نازل شد سفارش به علم و يادگيري نمود.

امام جمعه افزود: علم آموزي محدوديت و بازنشستگي ندارد و از همان اول كودكي { اُطلِبُوا العِلمِ مِنَ المَهدِ اِلَی اللَّحد} تا پايان عمر بايد صرف يادگيري علم و دانش گردد. در قرآن به عنوان يك واجب و فريضه الهي به اين امر مهم (علم و دانش) اشاره شده است. پيامبر اكرم (ص) به كسانيكه دنبال يادگيري علم و دانش باشند به اين افراد برتري وي‍ژه‌اي اشاره نموده است.

خطيب جمعه انار: همه بدبختي بشر و ريشه تمام گرفتاريها جهل و ناداني است. عزيزان در شروع سال جديد تحصيلي بايد محيط خانواده محيط امني براي فرزندان در جهت كسب علم و دانش باشد و انشاءالله پدر و مادران وظيفه خود را خوب عمل كنيم و رابطه‌مان با مدرسه و معلمان بيشتر كنيم تا راه موفقيت فرزندانمان را هموار كنيم و البته به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي اين فضا بهتر شده است.

امام جمعه انار در خطبه دوم گفتند، در آستانه شهادت مظلومانه حضرت امام جواد(ع) هستيم و شهادت اين بزرگوار را خدمت همه شما عزيزان تسليت عرض مي‌نمايم .

حجت الإسلام و المسلمین حسین ابراهیمی با گرامي داشتن آغاز هفته دفاع مقدس افزود: در آستانه سالگرد آغاز جنگ تحميلي قرار داريم و ياد مي‌كنيم از همه بزرگمرداني كه تمام عزت و آرامش ما مديون آن بزرگ مردان است و ياد همه آنها را گرامي مي‌داريم و ما بايد ادامه دهندگان راه آنها باشيم . ما از اين جنگ درسهاي فراواني گرفتيم . يكي از آنها اين است كه ما بايد در همه حالها آماده باشيم و ديگر اينكه به دشمنان نمي‌شود اطمينان كرد و بايد متكي به خداوند باشيم و روي پاي خود بايستيم .

امام جمعه گفت: در آستانه ايام ذي‌الحجه هستيم ، روزهاي بزرگي است كه بايد قدر آن را بدانيم و اعمال اين روزها را انجام دهيم .

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی