سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024

این کلاس با حضور ۲۸ نفر از کشاورزان منطقه و مدرسی دکتر نجفی از مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی کرمان برگزار شد

به گزارش ” انارما ” ؛ مهران مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار گفت :کلاس آموزشی کشت و پرورش گیاه کینوا جهت آشنایی کشاورزان با این گیاه در مرکز خدمات جهاد کشاورزی بیاض این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: این کلاس با حضور ۲۸ نفر از کشاورزان منطقه و مدرسی دکتر نجفی از مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی کرمان برگزار شد.

لازم به ذکر است: برای کاشت این گیاه در طول دوره رشد حدود ۵۰۰۰ متر مکعب در هر هکتار آب نیاز است و دوره آبیاری این محصول هر ۱۵ روز یکبار و مدت دوره کاشت تا برداشت این محصول بسته به نوع رقم از ۴ تا ۷ ماه متفاوت است و در شهرستانهای گرمسیر از۱ لغایت ۲۰ شهریورماه کشت و اوایل تا اواخر آذر ماه برداشت و عملکرد این محصول بطور متوسط ۲ تن در هکتار است و با انجام مدیریت مناسب مزرعه ۴ تن محصول می توان برداشت نمود.

گیاه کینوا برای بیماران مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲ توصیه می شود و بیماران سیلیاکی که به گلوتن گندم حساس هستند می توانندبجای گندم کینوا مصرف کنند و جهت مصارف خوراکی مثل سالاد و یا جایگزینی با برنج نیز می­تواند در جیره غذایی قرار­گیرد .

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

ناشناس پنج‌شنبه 15 آگوست 2019 - 9:48 ق.ظ

چرا از قبل اطلاع رسانی نشده؟

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی