پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 16 May 2024

در واقع خانم هاشمی با این صحبت هایشان همه چیز را زیر سوال بردند، ما در قبل از انقلاب چقدر…

به گزارش انارما،فرج الله عارفی نماینده ی مردم جیرفت و عنبرآباد و نایب رئیس کمیسون اجتماعی مجلس در مجلس شورای اسلامی،در رابطه با سخنان فائزه هاشمی مبنی عدم به کارگیری و سهم کم زنان در کابینه گفت  : استفاده و بهره برداری سیاسی از این موضوع کار درستی نیست.
هر کجا که نیاز باشد از حضور بانوان استفاده می شود / از این موضوع نباید استفاده ی سیاسی کرد.

عارفی فائزه هاشمی

وی ادامه داد : به هر حال دولت به تناسب نیازی که دارد و تخصصی که بانوان دارند از آنان بهره خواهند گرفت و مابقی دولت ها هم همیشه همین گونه بوده اند ، هرجا نیاز بوده و خانمی شرایط لازم را برای مدیریت را تشخیص دادند حالا ممکن است صد ها خانم باشند که شرایط را دارند اما ناشناس هستند و کسی آنها را نمی شناسد

عارفی گفت : حالا اگر کسی بیایید بگویید اگر به جای پنج نفر ده نفر را جایگزین کنید این دیگه از اختیارات رئیس جمهور است و یا دولت است که که حتما بایستی نظر ان را هم اعمال کنند.

بعضی ها صحبت می کنند که دیگران با آنان پاسخ دهند ؛ تا آنها مطرح شوند

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی همچنین در پاسخ به اینکه چرا ؛ با توجه به اینکه یکی از بزرگترین افتخارات انقلاب اسلامی پیشرفت و حضور پررنگ زنان در جامعه است؛ و اکنون بعد از گذشت سی و شش سال از انقلاب اسلامی ، صحبت از اوضاع خوب زنان در قبل از انقلاب توسط خانم هاشمی زده می شود ، گفت :

واقعا نمی دانم از چه نگاهی به این موضوع پرداخته شده است، من کاری به ایشان ندارم، بعضی ها یک صحبت هایی می کنند که دیگران به آنها پاسخ بدهند تا آنها مطرح شوند، ما این گفته ها را قبول نداریم .

می توان گفت زنان در صف مقدم انقلاب اسلامی بودند

وی افزود :  بانوان ما نقش مهمی در کشور داشتند ، زنان ما که در قبل از انقلاب در خانه بود اما امروز در دانشگاه ها، در مراکز اجرایی، در مراکز علمی ، در مراکز پزشکی، در قسمت های تخصصی کشور، و یا حتی بازرگانی کشور، حضور پیدا میکنند و ما اگر توانستیم توطئه های استکبار جهانی را به سمت خودشان برگردانیم ؛ بخش عمده ای و یا حتی می توا نیم بگوییم صف اول در انقلاب اسلامی بانوان محترم و مکرمه ی ما بوده اند .

نماینده ی مردم جیرفت با اشاره به انتشار مطالبی با مضمون سخنان خانم هاشمی در برخی رسانه گفت : این حرف بی ربطی است که بعضی ها مطرح می کنند و و آن هم در کدام کشور که که اصلا برای زن ارزش قائل نیست.

وی افزود : یک روزنامه محلی آنجا یک مطلبی نوشت که: که در جمهوری اسلامی وضعیت جامعه زنان در ایران در قبل از انقلاب خیلی نسبت به الان وضعیت بهتری داشتند ، این حرف در آن کشور خودش جای سوال و تردید دارد، نباید با این جور صحبت ها و مطالب خدایی نکرده ضربه ای سهمگین و یا خدشه ای به جایگاه رفیع زن و بانوان مکرمه داشته باشیم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی خاطر نشان کرد : وقتی کسی این مطالب رو بیان می کند به نوعی به زنان ایرانی توهین کرده است. و این توهین به خون شهدایی است که جانشان را در راه اسلام اهدا کردند.

خانم هاشمی اگر اطلاعی از اعداد و ارقام ندارد بروند مطالعه کند / زمان دولت پدر خودشان را بخوانند

وی ادامه داد : خوب اگر اطلاعاتی در رابطه با اعداد و ارقام ندارند بروند و  مطالعه کنند حتی در زمان دولت پدر خود ایشان بروند و ببینند و واقعا چه صحبت های در آن زمان می کردنند و چه گزارشاتی می دادند ، در زمان ابوی ایشان اگر بررسی بفرمایید مشاهده میکنید چقدر نسبت به جایگاه زنان و تفکرات و سطح رشد و پیشرفت هایی که جامعه زنان داشته اند صحبت می شده است.

نماینده مردم جیرفت گفت :در واقع خانم هاشمی با این صحبت هایشان همه چیز را زیر سوال بردند، ما در قبل از انقلاب چقدر استاد دانشگاه داشتیم الان چقدر داریم؟ چقدر متخصص پزشک داشتیم؟ چقدر در حوزه های علمی زنان فعال بودند الان چقدر هستند؟ چقدر زنان قبل از انقلاب در سطح دانشگاهها تحصیل می کردند و الان چه میزان؟ این ها را با هم مقایسه بکنیم به راحتی متوجه این نتاقض میشیم.

منبع:شاخه یاس

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی