یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 19 May 2024

آنوقت یک عده ای نا بخرد میگویند سازش و کوتاه آمدن در مقابل آمریکا عین عقلانیت است …

به گزارش انارما،حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه شهرستان انار در خطبه ی دوم نماز جمعه این هفته شهرستان انار ابتدا پیرامون روابط بین الملل کشور گفت:کوتاه آمدن در برابر دشمن دردی را  دوا نمیکند ،چرا که این کوتاه آمدن سودی جز سنگین تر کردن تحریم ها و تنگ کردن عرصه برای ملت ایران نداشته و نخواهد داشت.

IMG_5303

وی افزود:ما هیچگاه نباید تعامل با دیگر ملت های جهان را تنها منحصر در ارتباط با آمریکا بکنیم،ملت ایران اهل تعامل هست ولی زور نمیشنود و مسئولین امر باید در این مذاکرات حرف ملت را محکم بیان کنند و و از تمامیت حقوق ملی ایران باید بخوبی دفاع کنند.

امام جمعه شهرستان انار با انتقاد از برخی افراد که در داخل کشور همچنان سعی در بزک کردن چهره آمریکا دارند گفت:برخی افراد برجسته کشور کوتاه آمدن و سازش با آمریکا را عقلانیت  و ایستادگی در برابرآنان را ضدعقلانیت  معرفی میکنند.براستی این چه ایده ی واهی است؟در این مواقع باید رجوع کرد و دید قرآن،دین،انقلاب و امام در این خصوص چه میگویند.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت امام(ره) خاطر نشان کرد:عقل گرایی یکی از ابعاد ویژه شخصیت ایشان  بود و ایشان در این خصوص میفرمایند که اگر کسی بواسطه عقل گرایی در مقابل دشمن وابستگی بوجود آورد این اجهاف و خیانت است.

ابراهیمی با اشاره به سخنان امام پیرامون ایستادگی در مقابل دشمن تصریح کرد:فرهنگ ایستادگی در مقابل آمریکا و قدرت های ستمگر جهان را امام خمینی(ره)به ما یاد داد ،آنوقت یک عده ای نا بخرد میگویند سازش  و کوتاه آمدن در مقابل آمریکا عین عقلانیت است.

امام جمعه شهرستان ادامه داد:مگر طبق توافقات ژنو قول نداند که تحریم ها کمرنگ تر شود پس چرا در چند روز اخیر بر شدت تحریم ها افزوده شده است و آنهایی که صراحتا در توفقات ژنو متعهد شدند که بر شدت تحریم ها بکاهند حال میگویند مذاکرات در روند تحریم ها تاثیر ندارد.

وی در پایان افزود:مسئولین باید درس ایستادگی را از حضرت امام هادی(ع)که در طول زندگی شان در مقابل جباران زمان ایستادگی کرد بیاموزند و آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی