یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 19 May 2024

وی با اشاره به بحث توزیع سبد کالا گفت:انصافا نحوه توزیع تحقیر آمیز بود اما یک کار بسیار خوبی که رئیس جمهور محترم انجام داد…

به گزارش انارما،آیت الله خاتمی شب گذشته  با حضور درحرم مطهر امامزاده محمد صالح(ع) در جمع مردم شهرستان انار حضور یافت.

IMG_7619

آیت الله خاتمی در ابتدا ضمن برشمردن ویژگیهای بارز قرآن کریم گفت:همه ما باید در طول  زندگی بر یادگیری قرآن و معارف دین توجه داشته باشیم و  با علم بر این نکته که قرآن کتاب تمام  دوره ها است همیشه در اعمال خود از قرآن و بویژه از تفاسیر معتر آن بهره گیریم.

وی  به پرهیز از اختلاف و تفرقه تاکید کرد  و گفت:مومنان با هم برادرند ،البته اختلاف سلیقه ممکن  است در بین مومنان  باشد اما این اختلاف سلیقه نباید ما را به سوی تفرقه سوق دهد و باید همیشه بیش از اختلافات بر مشترکات تاکید کنیم.

خاتمی افزود:نقد کنیم اما نقد مهربانانه و نقد مهربانانه نقدی است که حرف را مورد انتقاد قرار دهیم و  به گوینده آن  کاری نداشته باشیم و این تحمل را باید مسئولان داتشه باشند.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد:وقتیکه تریبون سراسری در دست من است نمیتوانم انتظار داشته باشم که مرا نقد نکنند ،چرا که این انتظار  نابجایی است اما میتوانم انتظار نقد منصفانه داشته باشم.

وی خطاب به فعالین فضای مجازی و سردبیران سایت های خبری گفت:همیشه خدا را در نظر بگیرید و تلاشتان بر این نباشد که خدای نکرده شخص متدینی را تخریب کنید،امام جمعه ای را تخریب کنید و یا  مسئولان خدمت گذار را تخریب کنید و این خیلی نکته ناشایستی است،البته نقد همیشه وارد  و لازم است.

وی با اشاره بر خاطره ای از دوران اسبق ریاست جمهوری (دو دوره قبل)گفت:خدمت مقام معظم رهبری مشرف شده و یکی از اعضای خبرگان به حضرت آقا گفت:شما انقد از  رئیس جمهور و دولت تعریف میکنید زبان ما را میبندید.حضرت آقا فرمودند من تمامی دولت های را تایید میکنم و پیشبرد اهداف نظام نیاز به حمایت از دولت دارد و البته حمایت من به معنای تایید همه کار های دولتمردان نیست و شما باید همگام با حمایت نقد های خود را بر دولت بیان کنید.

خاتمی افزود:انتقاد کنید اما انتقاد سازنده و در انتقاد کار های خوب را هم ببینید و عینک بدبینی نزنید. اینکه رئیس جمهور به دیدار جانبازان و خانواده شهدا میرود کاری بسیار پسندیده و شایسته تجلیل است و در برخی مواقع دیگر که  نیازی به تذکر هست باید تذکر دهیم .برای مثال هنگامیکه اوباما علیه ایران به تندی صحبت میکند دربرابر او نیز باید به همان سفتی صحبت کرد و باید یک تو دهنی به او زد .

وی خاطر نشان کرد:مردم ایران با فرهنگی خو گرفته اند که هنگامی  آمریکا  با ایران قطع رابطه کرد( حضرت امام خمینی(ره)فرمودند:خدا را شکر که قطع رابطه کردید، رابطه ایران و آمریکا رابطه گرگ و میش است ،آمریکا شیطان بزرگ است …) و ما کار های خوب را میبینیم و توقع داریم در برخی مسائل ،موضع گیری ها در شان نظام جمهوری اسلامی باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان تصریح کرد:ما یک مجموعه هستیم و مسئولان سه قوه خدمت گذاران به مردم هستند و ما هرگز به خدمت گذار مردم نباید به دید یک غریبه نگاه کنیم و باید خدمات آنها نیز دیده شوند.مسئولین نیز خود را خادم ببینند و سه قوه باید نوکر مردم باشند. هیچگاه نباید موضعمان نسبت به یکدیگر خصمانه باشد.

وی خاطر نشان کرد:به خودم به هم لباسی هایم و به مسئولان دولتی توصیه میکنم که نیش دار حرف نزنند و جوانان حزب اللهی را افراطی نخوانند.چرا که هیچکس در این کشور با افراط و تفریط موافق نیست.چرا باید کسانی را که غیور مردانه در مقابل آمریکا ایستادگی میکنند افراطی خواند.همین کسانی که برخی آنها را افرطی میخوانند همان هایی هستند که در زمان جنگ که برخی  برای فرار از بمباران صدام ، به ویلاهایشان پناه میبردند ،آن عزیزان جان بر کف به سوی جبه ها میرفتند و در برخی مواقع   پیکر خونینشان  برمیگشت.براستی اینچنین افرادی افراطی هستند.آنچه اهمیت دارد این است که انگ زدن شایسته برخی مسئولین نیست و مسئولان باید تمام شهروندان کشور را به یک چشم ببینند.

وی افزود:اگر کسی خطاب به دولتمران گفت:آن مجلس آنچنانی در شان شما نبود به او توضیح دهید  و با سعه صدر توضیح دهید چه جاهایی را منتقدان اشتباه و چه جاهایی را شما باید مراعات میکردید.

وی با اشاره به بحث توزیع سبد کالا گفت:انصافا نحوه توزیع تحقیر آمیز بود اما یک کار بسیار خوبی که رئیس جمهور محترم انجام داد این بود که  از مردم ایران بدلیل مشکلات بوجود آمده عذرخواهی کرد و این بسیار خوب است.

خاتمی ادامه داد:نمیگویم مداوم عملکرد را ستایش کنید و آفرین بگویید اما باید جاییکه کار خوب صورت میگرد تمجید کنید و جاییکه نقد منصفانه وارد است نقد کنیم. البته باید به این نکته توجه داشت که در فضایی که ظلم حاکم است نیاز است که بدبین باشیم و الآن هم به صراحت میگویم که ملت ایران به 5+1 و آمریکا بدگمان هستند،چرا که آنها میدانند با توجه به تاکیدات رهبری ایران بمب اتم نمیسازد اما باز هم به بهانه هسته ای سعی در رسیدن به اهداف خود دارند.

امام جمعه موقت تهران در پایان بار دیگر بر کار منصفانه ی رسانه های فضای مجازی تاکید کرد و گفت: نقد وارد است اما نقد منصفانه و نه نقد به قصد تخریب.

این مراسم با نوای گرم مداح اهلبیت حاج علی رحمانی ادامه یافت.

 

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی