شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 18 May 2024

امین در ادامه در پاسخ به سوال مجری درباره اینکه پول زیاد داشتن خوب است یا بد گفت: اگر مال مار نشود و پول آدم را نگزد و حرص مال دنیا ادم را نگیرد خوب است…

    به گزارش انارما، برنامه شب های کرمان که از شبکه 5کرمان پخش میشود دیشب یک میهمان ویژه داشت و آن میهمان خیر گرانقدر آقای علی اکبرامین بود .

IMG_2857 - Copy

گزیده ی مصاحبه وی در ذیل آمده است:

امین التجار مردی نیک سرشت

در ابتدای این مصاحبه سرگذشتی کوتاه از پدر آقای امین، آقای امین التجار پخش شد،که حتی استاد باستانی پاریزی نیز در برخی از نوشته های خود از  امین التجار یاد کرده است.

علی اکبر امین در خصوص پدر خود گفت:همه از پدر من به نیکی یاد میکردند و حتی لقب امین التجار را مردم رفسنجان به پدر من داده بودند.

قبل از انقلاب دانشجویان فقیر را برای ادامه تحصیل بورسیه میکردم

امین در خصوص اهم کارهای خیریه ای که تاکنون انجام اده است گفت:قبل از انقلاب دانشجویان ایرانی  را با هزینه خودم برای ادامه تحصیل به آمریکا میبردم و از آن نسل بسیاری از دانشجویان موفقیت های بزرگی را کسب کردند و حتی یکی از آنها بازرس کل وزارت نفت شد و اکثرا آنها به ایران برگشتند تا به میهنشان خدمت کنند و تمامی این دانشجویان از خانواده های فقیر بودند.

عشق وطن تنها انگیزه من

وی در ادامه به ساخت دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار و بخش های مختلف آن اشاره کرد و گفت:سالن ورزشی ،سالن آمفی تئاتر مجهز،استخر شنای مجزا در شرف ساخت و یک درمانگاه مجهز هم در سطح شهر انار در حال ساخت است.

این خیر گرانقدر در پاسخ به سوال مجری در خصوص انگیزی جنابعالی از کار های خیریه گفت:عشق وطن. تنها عشق وطن انگیزه من بوده و هیچوقت از هیچکسی خواهشی نداشتم و اگر کاری کردم تنها برای مردم بوده است.

50میلیون دلار در دانشگاه انار هزینه شده است

وی در خصوص تخمین میزان هزینه مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار گفت:حدود 50میلیون دلار تاکنون در بخش هاس مختلف دانشگاه انار هزینه شده است.علی اکبر امین افزود:هر اندازه از ثروتم را که بتوانم برای مردم هزینه میکنم.

به کسیکه واقعا نیازمند باشد کمک میکنم

وی در پاسخ به سوال مجری در خصوص اینکه اگر کسی هم اکنون از شما درخواست کند که (با یک میلیارد مشکل من حل میشود آیا حاضرید کمک کنید) گفت:اگر واقعا احساس کنم که به این پول نیاز دارد کمک میکنم چرا که در بسیاری موارد پیش آمده درخواست های مساعدتی که از من شده بیشتر جنبه تجملاتی داشته تا کمک به مردم و حتی این مشکل در آمریکا نیز در موسسات خیریه وجود دارد و بیش از 90درصد پولی که بعنوان مساعدت خیریه اخذ میکنند صرف تجملات میشود.

در محیط دانشگاه آزاد انار احساس آرامش میکنم

علی اکبر امین گفت:هنگامیکه به محیط دانشگاه آزاد اسلامی انار میروم به احساس آرامش میکنم  و عشق به وطنم میورزم_اشک در چشمان آقای امین در این لحظه جاری شد_

وی در خصوص حادثه زلزله بم در سال82 و احساسش در آن لحظه گفت:خیلی ناراحت شدم و گریه ام گرفت و در حد توانم برای زلزله زدگان کمک مالی فرستادم.

در راه رسیدن به موفقیت زمان معنا ندارد

امین در خصوص مهم ترین عوامل موفقیتش گفت:پشتکار مهم ترین عامل موفقیت من است و این نکته مهم است در راه رسیدن به موفقیت زمان معنا دارد و کارحتی 24 ساعته میطلبد.

برجای گذاشتن ارث زیاد برای فرزندان  اشتباه مردم ایران

وی در قسمت دیگری از صحبت هایش گفت:یک اشتباهی که مردم ایران میکنند ارث زیاد برای فرزندانشان برجای میگذارند و این به نظر من یک خیانت است در حق بچه هایشان ، چرا که ارث در حد کافی خوب است و فرزند اگر قدرت دارد برود تا پیدا کن دو گرنه به کم قانع باشد.

مال اگر مار نشود خوب است

امین در ادامه در پاسخ به سوال مجری درباره اینکه پول زیاد داشتن خوب است یا بدگفت: اگر مال مار نشود و پول آدم را نگزد و حرص مال دنیا ادم را نگیرد  خوب است و اینکه پولی را کسب کنم و آن را خرج مردم کنم به من آرامش خاصی میدهد.

صداقت،درستی و پشتکار را فراموش نکنید

وی در صحبت پایانی در خصوص راهکار موفقیت گفت:تنها انسان باید به دنبال  آن چیزی که علاقه دارد برود و نباید منفعت بیشتر را بر علاقه خود ترجیح دهد و پشتکار مهم ترین عامل موفققیت است و از مردم میخواهم صداقت ، درستی و پتشکار را فراموش نکنند.

 

IMG_2857

IMG_2850

IMG_2845

IMG_2859

IMG_2860

 

 

 

 

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی