پنج شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ | Thursday 23 May 2024

بعد از عید نوروز تا 16 ساعت در روز مطالعه داشتم/از هر اناری میخواهم در هرکجای از این کره خاکی اگر به موفقیتی دست یافت هویت و اصالت خود را که همان شهر انار است فراموش نکند…

به گزارش انارما،ساعات پایانی شنبه شب 11مردادماه نتایج کنکور سراسری بر روی سایت سنجش قرار گرفت و از شهرستان انار مهدی مظفری اناری با کسب رتبه خارق العاده و تحسین برانگیز 39  بگونه ای بار دیگر نام شهرستان انار را  به نیکی بر سر زبان ها انداخت.

IMG_2872 - Copy

انارما بمناسبت کسب این افتخار بزرگ برای شهرستان مصاحبه ای به شرح ذیل با مظفری انجام داده است:

ضمن تبریک خدمت جنابعالی و خانواده محترمتان، لطفا خود را  معرفی کنید:

بنده هم خدمت شما و مخاطبان گرامی عرض سلام و تشکر دارم. من مهدی مظفری اناری فرزند منوچهر متولد 14/12/1374در شهر انار هستم. تحصیلات ابتدایی را در دبستان غیرانتفاعی رازی ،تحصیلات راهنمایی در نمونه دولتی شهید دستغیب و سال اول دبیرستان را در دبیرستان اندیشه سازان و از سال دوم دبیرستان در رشته ادبیات و علوم انسانی  تا پایان سال چهارم را در دبیرستان شهیدان قدیری انارکی تحصیل کردم.

بنده تک فرزند خانواده و پدرم نیز معلم بازنشسته است.

در دوران دبستان شغل مورد علاقه ات چه بود ؟اکنون شغل مورد نظرت چیست؟

در دوران دبستان و حتی در راهنمایی بیشتر دوست داشتم پلیس شوم و حتی این علاقه تا اوایل ورود به دوران متوسطه در من بود تا اینکه بعد از ورود به دوران دبیرستان، بعد از تحلیل و بررسی موقعیت و توانایی هایم تصمیم گرفتم رشته ادبیات و علوم انسانی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنم و بعد از گذراندن دوران متوسطه،  اکنون بیشتر تمرکز و توجهم به انتخاب رشته حقوق معطوف است که گفته شده یک دانشگاه مخصوص این رشته در کرمان هست که رتبه های زیر صد را میپذیرد که به احتمال زیاد آنجا را برای ادامه تحصیل انتخاب میکنم.

و اما کنکور، کنکور چطور بود؟

خوب بود، در همان اندازه که فکرش را میکردم سخت بود ولی با توجه به مطالعه ای که قبل از کنکور داشتم از عملکرد خود راضی هستم.

فکرش را میکردی رتبه ات 39 شود؟چگونه از رتبه ات با خبر شدی؟

فکرش را میکردم زیر 100 شوم اما رتبه دقیق را نمیدانستم واما در خصوص چگونگی اطلاع از رتبه ام ، عصر روز یکشنبه یکی از آشنایان بمن زنگ زد و از من پرسید که رتبه ات چند شده و من خیال میکردم نتایج روز دوشنبه روی سایت قرار میگیرد و به همین دلیل بعد از اطلاع از اینکه نتایج منتشر شده سریعا علیرغم اینکه اینترنت منزلمان سرعت بسیار پایینی داشت به هر سختی بود سایت سنجش را باز کردم و بعد از مشاهده نتایج بسیار خوشحال شدم.

از چه زمانی خواندن دروس  ویژه کنکور را شروع کردی؟چند ساعت در روز مطالعه داشتی؟

از اویل تابستان 92 و بعد از پایان امتحانات سال سوم ، روزانه مطالعه کوتاهی برای کنکور داشتم تا اینکه از اول مهرماه 92 بطور جدی و طبق برنامه،  مطالعه دروس را شروع کردم. تا پایان سال 92 متوسط روزانه بین 9 تا10 ساعت مطالعه داشتم و با توجه به اینکه از یکشنبه تا چهارشنبه به مدرسه میرفتم روز های پنجشنبه، جمعه و شنبه را بیشتر برای مطالعه اختصاص میدادم. تا اینکه بعد از عید نوروز ساعت مطالعه را تا 14 ساعت در روز افزایش دادم و حتی در واپسین روز های کنکور تا 16 ساعت هم مطالعه کردم.

نکته ای که بنظر خودم میتواند قابل توجه مخاطبین عزیز باشد اینست که من علیرغم  اینکه در سال آخر تحصیل خود(چهارم دبیرستان) روزانه  در ساعات طولانی مطالعه داشتم هرگز برای یک مرتبه هم در مدرسه غیبت نداشتم و بین ساعات تدریس در مدرسه وساعات مطالعه آزاد وقت جداگانه قائل بودم و برنامه ریزی کاملی کرده بودم.

آیا شده بود که از میهمانی و یا تفرییحات خود برای مطالعه بگذری؟

البته. بعد از آغاز سال 93 بسیار اتفاق می افتاد که  میهمانی های فامیلی و یا بعضا برخی تفریحات خود را برای اختصاص وقت بیشتر  برای مطالعه لغو میکردم.

نقش پدر و مادر در این موفقیت:

پدر و مادر بنده بسیار نقش مهم و تعیین کننده ای در این موفقیت داشتند، چرا که فراهم کردن شرایط مطالعه در منزل با توجه به اینکه من تمامی ساعات مطالعه خود را در خانه بودم نکته مهمی است که با درایت و عطوفت والدینم میسر شد و جا دارد از همینجا از زحمات بی وقفه پدر و مادرم و دعای خیرشان که همیشه بدرقه من هست کمال تشکر را داشته باشم.

اگر قرار باشد چهارعامل مهم در موفقیتت را ذکر کنی .آن چهارعامل به ترتیب اولویت چیست؟

اول لطف خداوند منان، دوم تلاش و پشتکار خودم ، سوم دعای خیر و کمک پدر و مادر   و چهارم معلمین دوران تحصیلم.

آیا علاقمند به خدمت برای شهر خود هستی؟

صددرصد و با کمال میل. چرا که افتخار و آرزوی من هست به جایگاهی برسم که بتوانم به مردمان شهرم انار،  خدمت کنم.

در پایان توصیه ات برای جوانان هم سن و سال خودت  وپششت کنکوری ها چیست:

توصیه ام را در دو نکته میگویم. اول خطاب به پشت کنکوری ها میگویم که در درجه اول تنها بر پشتکار و همیت خود تکیه کنند و تمام تمرکز خود را برای مشاوره  و یا کلاس ها و آزمون ها نگذارند. دوم خطاب به مردم خوب انار و جوانان و نخبگان آینده و کنونی شهرستان میگویم و تقاضا دارم که هیچگاه در هرکجای از این کره خاکی اگر به موفقیتی رسیدند هویت و اصالت خود را که همان شهر انار است فراموش نکنند و برای آبادانی شهر خود تلاش کنند.

و سخن پایانی:

بار دیگر از پدر و مادرم و تمامی معلمین ادوار تحصیلم کمال تشکر را دارم و امیدوارم با تلاش خود در آینده ، برای شهرستان انار مثمر ثمر باشم.

IMG_2868

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اناری با تعصب سه‌شنبه 5 آگوست 2014 - 2:14 ق.ظ

با سپاس از مدیریت انارما
از اینکه این مصاحبه را ترتیب دادید و سپاس از آقای مظفری انشاا… ی نخبه و افتخار برای انار بشی

عظیمی سه‌شنبه 5 آگوست 2014 - 6:04 ق.ظ

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مدیریت انارما و همچنین عرض سلام تبریک خدمت آقای منوچهر و مظفری وخانواده محترمشان
بنده افتخار شاگردی آقای مظفری را در دوران تحصیل خود داشته ام فردی بسیار با متانت بودند امیدوارم فرزندشان پله های ترقی را یکی یکی طی کرده و به جایگاهی درخور نام آقای مظفری برسد

بهاری سه‌شنبه 5 آگوست 2014 - 8:01 ق.ظ

با عرض سلام آقای مهدی در پایان حرف هایش به نکته مهمی اشاره کرده است امیدوارم نخبگان اناری خارج از شهرستان و حتی کشور هیچگاه اصالت خود را فراموش نکنند

همکلاسی سه‌شنبه 5 آگوست 2014 - 8:21 ق.ظ

مهدی ایول دمت گرم فقط امیدوارم 5 سال دیگه اگر منم تو ی خیابون و یا تو ی شهر دیگه دیدی تحویل بگیری
هرچی باشه همکلاسیت بودم هههههه

خبردار سه‌شنبه 5 آگوست 2014 - 9:20 ق.ظ

درود و صد درود به جناب اقای منوچهر مظفری با تربیت چنین فرزندی انشاا… موفق باشی اقا مهدی

درس عبرت سه‌شنبه 5 آگوست 2014 - 9:31 ق.ظ

بعضیا هم اگر دنبال درس خوندن بودن و هرروز ی کیفی نمینداختن رو پشتشون این ور اونور عکس بگیرن الان رتبه بالایی تو کنکور آوررده بودن مثل آقای مظفری

علي سه‌شنبه 5 آگوست 2014 - 9:49 ق.ظ

ايول به اين حس وطن دوستي
از اينكه اصالت خودت را حفظ ميكني خيلي سپاسگذارم

حمید سه‌شنبه 5 آگوست 2014 - 9:11 ب.ظ

موفق باشی

dehghan چهارشنبه 6 آگوست 2014 - 1:14 ب.ظ

از درس به هیچ جا نمیرسی پسر جان

ناشناس جمعه 8 آگوست 2014 - 1:14 ق.ظ

خانم الهام گرجی هم با اینکه پیش دانشگاهی از ریاضی به تجربی تغییر رشته دادن و سال دوم دبیرستان تهران بودن و سال سوم و پیش انار بودن.توی منطقه (یک) رتبه 1216 تجربی رو کسب کردن

کند ذهن دوشنبه 18 آگوست 2014 - 4:36 ب.ظ

چرا نمیگی هوش من از بقیه بالاتر بوده که این رتبه رو آوردم هان… تلاش و کوشش همش علکیه فقط هوششششششششششششششششششش

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی