چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ | Wednesday 22 May 2024

خبر های امیدوار کننده از دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار در نشست مطبوعاتی دکتر پورنامداری با اصحاب رسانه…

به گزارش انارما، صبح روز چهارشنبه دکتر پورنامداری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار نشستی مطبوعاتی با اصحاب رسانه داشت .

IMG_2946

در این مصاحبه دکتر پورنامداری بر امتیازات ویژه و انحصاری که تنها دانشگاه آزاد اسلامی انار در اختیار دانشجویان قرار میدهد تاکید کرد و افزود:20 درصد در رشته هنر و 10 درصد در دیگر رشته ها تخفیف شهریه و همچنین خوابگاه رایگان برای دانشجویان از امتیازات ویژه و انحصاری دانشگاه آزاد انار است.

از اینکه بار دیگر  توفیق خدمت در شهر انار نصیبم شده خوشحالم

پورنامداری ضمن ابراز خرسندی از حضور مجددش در دانشگاه آزاد انار گفت: از اینکه خداوند پس از سال های 83تا 86 که بنده در دانشگاه آزاد اسلامی انار بودم مجددا این توفیق را نصیب من کرده خوشحالم . البته در آن زمان تنها دومرکز بیشتر نبود و شراط بسیار با حال فرق میکرد و بعد از اینکه مدتی مشغول ادامه تحصیل و خدمت در بردسیر بودم مجدد به انار آمدم. بعد از اینکه از من خواسته شد بجای رئیس دانشگاه انا رکه استعفا داده بود به انار بیایم با میل باطنی خود قبول کردم .

 راه اندازی سه رشته(مهندسی سیستم های انرژی ، مهندسی انرژی های تجدید پذیر و مهندسی عمران-مدیریت و ساخت)در اولویت است 

وی در ادامه در خصوص اهداف دانشگاه در آینده گفت: انار را به یاری خداوند به جایی میرسانیم که در کشور خیلی حرف ها برای گفتن داشته باشد و در این راستا یک سری برنامه هایی داریم که مهم ترین آن افزایش رشته های تحصیلی است که در اولویت این کار تاسیس سه رشته تحصیلی (مهندسی سیستم های انرژی ، مهندسی انرژی های تجدید پذیر و مهندسی عمران-مدیریت و ساخت) است که بنده شنبه هفته آینده برای پیگیری این کار به تهران خواهم رفت و برای ایجاد این سه رشته در دانشگاه انار رایزنی خواهم کرد.

از اول مهر دانشجو در رشته هنر نیز خواهیم داشت

رئیس دانشگاه آزاد انار در ادامه با اشاره به ساخت دانشکده هنر گفت: آقای امین علاقه بسیار زیادی به هنر و احیای این رشته در شهرستان انار دارد و ما هم در راستای عملی ساختن این طرح مجوز های لازم را از کرمان گرفتیم و  از اول مهر میتوانیم دانشجو در رشته هنردر شاخه های (نقاشی، ادبیات نمایشی، گرافیک )جذب کنیم ، اما نکته ای که ما دنبال تحقق آن هستیم و بنده بعد از حضور در تهران بر سر این مسئله نیز رابزنی خواهم کرد آوردن رشته هایی همچون(موسیقی و بازیگری ) در انار است.

دانشگاه انار پتانسیل راه اندازی رشته های علوم پزشکی را دارد

پورنامداری افزود:در چشم انداز آینده دانشگاه ، نبود  رشته های علوم پزشکی مانند(شنوایی سنجی،مامایی، بهداشت دهان و دندان و…) احساس میشود که در این خصوص با آقای امین صحبت کردم و ایشان قبول کردند با توجه به اینکه خوابگاه جدید از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است تا وقتی نیاز دانشجو در خوابگاه فعلی تامین میشود ساختمان جدید خوابگاه در رشته های علوم پزشکی استفاده شود و مطمئنا در افق بعدی ما در سال آینده رفتن به سوی جذب رشته های پزشکی در دانشگاه انار در اولویت قرار دارد.

تلاش میکنیم که طرح تجمیع واحدها در انار صورت گیرد

وی به کمبود دانشجو در دانشگاه های آزاد کشور در برخی رشته ها اشاره کرد و افزود: در این راستا طرحی بنام طرح(تجمیع واحدها) در کشور وجود دارد که در این طرح رشته هایی که در دانشگاه ها با افت دانشجو همراه بوده به شهر های همجوار خود ملحق خواهند شد و ما تلاش میکنیم که اگر این طرح قرار است عملی شود شهرهای همجوار دانشجو هایشان به انار ملحق شوند.

در بعد پژوهشی کیفیت پایان نامه ها بالا خواهد رفت

پورنامداری تصریح کرد : در بعد پژوهشی تلاش ما بالابردن نظارت ها بر کیفیت پایان نامه هاست تا پایان نامه های کپی برداری شده استفاده نشود و حتما مقالات علمی از پایان نامه ها استخراج شود.

راه اندازی شرکت های دانش بنیان در دستور کار است

وی به شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت:شرکت های دانش بنیان در بازار سرمایه گذاری نقش تعیین کننده ای دارند و تا40% هزینه ها اگر شخصی تمایل به راه اندازی اینچنین کارخانه هایی باشد را ما پرداخت خواهیم کرد و در درآمد حاصله شراکت خواهیم داشت.

استفاده از سالن آمفی تئاتر دانشگاه با توجه به پتانسیل بالای آن در آینده بیشتر خواهد بود

دکتر پورنامداری در ادامه به ظرفیت و پتانسیل بالای سالن آمفی تئاتر دانشگاه اشاره کرد و گفت:استفاده از این سالن در آینده بیش از این خواهد بود و کنسرت های موسیقی مجاز و با حتی الامکان اکران فیلم سینمایی بروز را در این سالن خواهیم داشت.

امتیازات انحصاری که تنها در دانشگاه آزاد اسلامی انار به دانشجویان داده میشود

رئیس دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد:بنابر دلایل مختلف در سال های اخیر دانشگاه های آزاد کشور با کمبود دانشجو روبرو بوده اند و دانشگاه آزاد انار نیز  از این قاعده مستثنا نیست و ما در راه چاره جویی برای حل این مشکل،  با همت آقای امین مقرر شد:20 درصد از هزینه شهریه دانشجویان رشته هنر و 10 درصد شهریه سایر رشته ها را آقای امین متقبل شوند و علاوه بر این دومین امتیاز ویژه و انحصاری که تنها دانشگاه آزاد انار میتواند به دانشجوها بدهد اینست که چون خیر خوابگاه را ساخته است، خوابگاه بطور رایگان در اختیار دانشجویان قرار میگیرد و این یعنی بار هزینه هنگفتی از روی دوش دانشجو برداشته خواهد شد.

بزرگداشت امیین در مهرماه برگزار خواهد شد

رئیس دانشگاه آزاد انار در قسمتی از صحبت هایش از علی اکبر امین تشکر کرد و گفت:ایشان با یک نگاه خیرخواهانه تاکنون از هیچ کمکی فروگذار نکرده است و مجموعه دانشگاه آزاد به پاس تقدیر از زحمات آقای امین بزرگداشتی را در مهرماه با حضور مقامات کشوری در دانشگاه آزاد انار برگزار خواهد کرد.

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی