دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 6 May 2024

استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: هفته دولت زمان مناسبی است تا همه بار دیگر با ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر آشنا شده و آنها را در…

سید حسین صابری استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان و  استاندار سابق لرستان، اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد و … به مناسبت هفته دولت یادداشتی را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده است.متن این یادداشت در ذیل منتشر می‌شود.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/02/31/13910231000122_PhotoA.jpg

هفته دولت به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و دولتمرد خدمتگزار مردم و سرباز مخلص عرصه دین، فرهنگ، تعلیم و تربیت و خدمت‌رسانی همه ساله از دوم تا هشتم شهریور فرصت مناسبی است تا دولتمردان خدمات گسترده خود را بدون منت به همگان معرفی و مردم منصف و قدرشناس ایران اسلامی با تلاش‌ها و خدمات خادمان خود آشنا شوند.

در هفته دولت مردم با بیان مشکلات، طرح گلایه‌ها، انتقادات و پیشنهادات سازنده خود با دولتمردان همراهی و دولتمردان از نقطه نظرات، پیشنهادات کاربردی و کارساز مردم بهره‌مند می‌شوند.

گرامیداشت هفته دولت فرصتی است که همه به ویژه دولتمردان بدانند که شهید رجایی و باهنر چگونه بودند؟ چگونه زیستند؟ به چه صورت و به چه جرمی به دست منافقان به شهادت رسیده و به لقاء‌الله پیوستند.

این هفته زمان مناسبی است تا همه بار دیگر با دینداری، ولایت‌پذیری، تعهد، تلاش، روحیه همکاری، همدلی، صداقت، امانت‌داری، مردم‌داری، ساده‌زیستی، پاک‌دستی و اخلاص شهیدان رجایی و باهنر آشنا شده و شهیدان رجایی و باهنر را در همه محورها از جمله تحقق دولت اسلامی الگوی خود قرار دهند و با عبرت گرفتن از تمام حوادث روزگار و کسب بصیرت و آگاهی در عرصه دشمن‌شناسی بیدار و هوشیار بوده و در خدمت به امت باوفای ایران اسلامی تلاش کنند.

نه‌ تنها در این هفته بلکه همیشه باید هر فردی با ارزیابی عملکرد خود به این سئوال پاسخ دهد که آیا در به‌کارگیری ویژگی‌های شخصیتی شهیدان رجایی و باهنر در ایجاد زمینه‌های تحقق حکومت اسلامی که خواسته امام (ره)، رهبری، مردم و اهداف انقلاب اسلامی بوده و هست چقدر موفق بوده است، آیا زمینه‌ساز دولت اسلامی بوده و یا خدای نکرده عملکردها بین او و مسیر اهداف بلند انقلاب، مردم، امام راحل، رهبری، نظام و دولت اسلامی فاصله ایجاد کرده است.

بهترین محک در این ارتباط فرمایش‌ها و رهنمودهای مقام معظم در زمینه تحقق و فضیلت بخشیدن به زیرساخت‌های تمدن اسلامی، جامعه و امت اسلامی است.

هر فرد و مسئولی بررسی کند که در راستای تحقق شرایط دولت اسلامی یعنی دولتی که در ساختار آن کم‌کاری، رانت‌خواری، زیاده‌خواهی، فساد اداری، اجتماعی و اجرایی و اخلاقی، رشوه، بی‌توجهی و کم رنگ کردن نقش مردم، حیف و میل بیت‌المال و روحیه اشرافی‌گری وجود نداشته باشد.

به تعبیری دیگر در تمام ارگان و در رفتار همه مدیران خدامحوری، ولایت‌پذیری، دینداری، اخلاص کاری، صداقت، امانت‌داری، ساده‌زیستی و پاک‌دستی، روحیه تلاش و کار مخلصانه، مردم‌داری و مردم‌سالاری دینی و شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی اسلامی که از برجستگی‌های شهیدان رجایی و باهنر بود، در همه ابعاد مدیریتی و زندگی فردی و اجتماعی کارگزاران حاکم باشد.

مدیران در این هفته از فرصت استفاده کرده و با ارزیابی عملکرد یکساله خود بررسی کنند که در مجموعه تحت امر آنها یعنی دولت، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت، ادارات کل و واحدهای تابعه تا چه اندازه از صفات ناپسند، نامطلوب و ویرانگر فاصله گرفته و تا چه اندازه در راستای حاکمیت خصلت‌های پسندیده، اسلامی و انسانی در مجموعه‌های خود اقدام کرده‌اند.

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی