دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 6 May 2024

به گزارش انارما، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به همراه دیگر اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای بامداد امروز در حالی راهی نیویورک شد که هنوز مشخص نیست وی نمایندگی روحانی را برای شرکت در شصت و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل را بر عهده دارد یا نه؟ بنابراین گزارش، اما ظریف ماموریت مهم […]

IMG17275380

به گزارش انارما، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به همراه دیگر اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای بامداد امروز در حالی راهی نیویورک شد که هنوز مشخص نیست وی نمایندگی روحانی را برای شرکت در شصت و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل را بر عهده دارد یا نه؟

بنابراین گزارش، اما ظریف ماموریت مهم دیگری در این سفر بر عهده دارد. قرار است ظریف و کا‌ترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ۲۶ شهریور ماه بر سر میز ناهار درباره گفت‌وگوهای جامع هسته‌ای به رایزنی بپردازند.

مذاکرات ایران و 1+5 چهارشنبه و پنجشنبه به صورت دوجانبه و چند جانبه برگزار خواهد شد.

بنابه گفته مذاکره کننده ارشد کشورمان موضوعاتی وجود دارد که در برخی موضوعات اختلافات جدی است و امیدواریم با مشورت‌های یک ماه گذشته و جلسات دوجانبه و چند جانبه و همچنین جلساتی که قرار است چهارشنبه و پنجشنبه در نیویورک برگزار شود پیشرفتی در مذاکرات حاصل شود.

اما طبق گفته عراقچی در خصوص احتمال مذاکرات ایران و 1+5 در سطح وزرای خارجه در نیویورک، ایده ملاقات وزرای خارجه وجود دارد، خاطرنشان کرد: لزوما معلوم نیست که محقق شود و به اعتقاد من تا زمانی که پیشرفت لازم در مذاکرات نباشد نیازی به حضور وزرای خارجه نخواهد بود.

به گزارش شبستان، اولین دور مذاکرات هسته ای ایران و غرب در دولت یازدهم سال گذشته در حاشیه شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در سطح وزرای خارجه برگزار شد و مذاکرات هسته ای این دور کلید خورد.

اما نکته مهم دیگر سفر ظریف به نیویورک احتمال نمایندگی وی از سوی حسن روحانی است.

در حالی که رئیس جمهور کشورمان در آخرین نشست خبری خود در خصوص حضورش در شصت و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک و سخنرانی در آن اجلاس اعلام کرد که شاید وزیر خارجه را به نمایندگی به این سفر بفرستد، اما دو روز گذشته یکی از رسانه های داخلی از خبر قطعی روحانی به نیویورک حکایت کرده بود که باز هم معاون حقوقی رئیس جمهور روز گذشته تاکید کرد هنوز سفر وی به نیویورک قطعی نشده است.

منبع: خبرگزاري شبستان

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی